واکنش پوتین به احتمال خروج ایران از برجام


واکنش پوتین به احتمال خروج ایران از برجام

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که اگر ایران از برجام خارج شود، همه فراموش خواهند کرد که اول آمریکایی‌ها از این توافق خارج شدند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اظهار داشت که دلیلی برای خروج ایران از توافق هسته‌ای (برجام) نمی‌بیند، زیرا تهران را بدلیل از بین بردن توافق متهم خواهند نمود و نه واشنگتن را که باعث این فروپاشی شده است.

رئیس جمهور روسیه پس از گفتگو خود با الکساندر فان در بلن، رئیس جمهور اتریش، در پاسخ به خبرنگاران گفت: من بارها و بارها در گفتگو با شرکای ایرانی گفتم که، به نظر من، بدون توجه به تمامی اتفاقات، برای ایران بهتر است که در این پیمان باقی بماند. بدین علت که به محض اینکه ایران اولین قدم را در پاسخ (به خروج آمریکا از برجام) بردارد، خود اعلام می‌کند که از جایی (توافقی) خارج شده است، روز بعد همه فراموش خواهند کرد که ایالات متحده آغازگر این تخریب بوده است و ایران به خاطر همه چیز سرزنش خواهد شد.

پوتین همچنین اظهار داشت که وی یک مسئله غیردیپلماتیک را مطرح می‌کند که ممکن است گوش دوستان اروپایی را آزار دهد؛ وی افزود "آمریکایی ها از قرارداد خارج شده اند، قرارداد نابود خواهد شد، کشورهای اروپایی نمی‌توانند هیچ کاری برای نجات آن انجام دهند، نمی‌توانند واقعا با ایران کار کنند تا زیان‌های اقتصادی این کشور را جبران کنند".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام