احکام جایگزین حبس برای برخی جرائم هدف دادگستری است


احکام جایگزین حبس برای برخی جرائم هدف دادگستری است

یزد - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد گفت: احکام جایگزین حبس را قانونگذار برای برخی از جرائم و افراد بدون سابقه که بر اساس یک حادثه مرتکب جرم شده اند در نظر گرفته و در اولویت قوه قضائیه است.

به گزارش ایرنا، محمد حسین رحیمی زاده عصر روز چهارشنبه در بازدید از زندان یزد با اشاره به اعلام نیاز حدود 500 نفر از سوی نهادهای پذیرنده خدمت افزود: این مسئله فرصت استفاده از ظرفیت مجازت های جایگزین و احکام انجام خدمات عمومی رایگان را فراهم کرده است.
وی ادامه داد: تنها یک اداره کل برای استفاده از خدمات عمومی رایگان محکومان به مجازات جایگزین به تعداد حدود 200 نفر اعلام نیاز کرده است و الان زمان آن رسیده که از این ظرفیت اصلاحی به نحو احسن استفاده شود.
این مسئول خاطر نشان کرد: در سال گذشته 164 رای محاکم در خصوص خدمات عمومی رایگان صادر شد که از این تعداد 84 رای اجرا شده است.
رحیمی زاده بیان داشت: تمام ابعاد و جوانب اجرای این قانون مدنظر قرار گرفته و 12 وزارتخانه، هفت سازمان و 12 موسسه عمومی به عنوان دستگاه های پذیرنده معرفی شده و جنبه های نظارتی و اجرایی آن نیز دیده شده است.
به گفته وی در سال 1397 یک هزار و 300 مجازات جایگزین زندان برای مجرمان در این استان صادر و اجرا شد که مورد استقبال دستگاه های مختلف و کاری موثر بوده است.
این نوع مجازات با رای قاضی صادر می شود.
مجازات جایگزین حبس شیوه ای در اصلاح مجرمان که در اسلام سابقه دارد به نحوی که این شیوه متعالی توسط نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) استفاده شد و اسرا در جنگ ها به شرط آموزش خواندن و نوشتن به مسلمانان آزاد می ‌شدند.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت بر اساس آمار سال 1395 ، چهار هزار زندانی دارد.
7536/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مرد تهرانی از بالای پل عابر به پایین پرتاب شد / له شدن جسد او بعد از رد شدن خودرو