واکنش پلیس به انتشار کلیپی از درگیری موتورسوار با مامور


واکنش پلیس به انتشار کلیپی از درگیری موتورسوار با مامور

پلیس راهور تهران بزرگ در واکنش به انتشار کلیپی از درگیری صاحب یک موتورسیکلت با مامور پلیس راهور در خیابان از شکایت این پلیس از موتورسوار متخلف خبر داد.

واکنش پلیس به انتشار کلیپی از درگیری موتورسوار با مامور

با اعلام بازرسی پلیس راهور فاتب و همچنین مستندات ارسالی از سوی مرکز کنترل و فرماندهی پلیس راهور تهران بزرگ، در مورخه ۲۴ اردیبهشت‌ماه؛ یک‌دستگاه موتورسیکلت به‌علت نداشتن کلاه ایمنی، تردد غیرمجاز در خط ویژه اتوبوس، پوشش پلاک و حرکات مخاطره آمیز در مسیر خط ویژه خیابان ولیعصر (عج) توسط ماموران یگان عملیات متوقف و براساس قانون با ایشان برخورد و موتور به داخل کفی منتقل می‌شود.

در همین حین راننده موتورسیکلت با ایجاد بلوا اقدام به شکستن شیشه خودروی حمل را کرده و با ماموران درگیر و شروع به فحاشی و ضرب و شتم می‌کند و در نهایت با استفاده از جو ایجاد شده، موتورسیکلت توقیفی را از روی کفی خارج و متواری می‌شود.

به همین منظور؛ شکایتی از سوی دفتر حقوقی پلیس راهور فاتب علیه راکب در دادسرای ناحیه ۳۲ مطرح و خوشبختانه با رویت فیلم کامل درگیری توسط سرپرست محترم دادسرای ناحیه ۳۲؛ پرونده به یکی از شعبات دادسرا ارجاع و راننده تحت پیگیرد قضایی قرار گرفت.

جرائم اعلامی راننده مورسیکلت به دادسرا بدین شرح است:

۱-از باب تمرد راننده نسبت به ماموران بر اساس ماده ۶۰۷ قانون مجازات اسلامی که حبس از ۳ ماه تا یکسال برای آن در نظر گرفته شده اعلام جرم شده است.

۲- درباره توهین به ماموران در حین انجام وظیفه نیز مستند ماده ۶۰۹ قانون مجازات اسلامی طرح شکایت شده که در قانون برای این جرم حبس از ۳ ماه تا شش ماه یا ۷۴ ضربه شلاق و یا جزای نقدی در نظر گرفته شده است.

۳- همچنین درباره اخلال در نظم که توسط راکب در موقعیت مذکور به وجود آمده و موجب اخلال در وضعیت عادی شده است بر اساس ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی که برای آن حبس یا شلاق در نظر گرفته شده است.

۴- همچنین درباره ایراد ضرب و جرح ماموران نیز شکایت مطرح شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند