10 هزار میلیارد ریال برای بازسازی جاده پلدختر - خرم آباد نیاز است


10 هزار میلیارد ریال برای بازسازی جاده پلدختر - خرم آباد نیاز است

خرم آباد - ایرنا - نماینده مردم شهرستان پل‌دختر در مجلس شورای اسلامی گفت: 10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی جاده تخریب شده خرم آباد به پلدختر نیاز است.

سید حمیدرضا کاظمی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس رایزنی‌هایی که با مسئولان وزارت راه انجام شده دولت برای هم سطح کردن پل بابازید و ایجاد راه انحرافی برای انجام ترددها از پلدختر به کرمانشاه 20 روز فرصت خواسته است.
وی افزود: دهانه پل بابازید باریک است و باعث نفوذ آب به روستاهای گل گل و بابازید می شود که باید دهنه 60 متری به آن اضافه شود.
کاظمی به بازسازی جاده پل دختر- خرم آباد که درجریان سیل تخریب شده اشاره کرد و ادامه داد: بازسازی کامل همراه با روکش آسفالت جاده قدیم مورد تصویب وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و مقررشد به مدت 2 سال این پروژه اجرایی شود.
نماینده مردم شهرستان پلدختردر مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جاده پلدختر- خرم آباد مانند ورودی های شهرهای پلدختر و معمولان که در کنار کوه آب نفوذ داشته و جاده را شسته در حدود پنج تا6 نقطه تونل احداث می شود که با این کار به حدود 10 کیلومتر فاصله پلدختر تا خرم آباد کوتاه می‌شود.
وی اضافه کرد: برای بازسازی جاده پلدختر- خرم آباد از وزیر راه و شهرسازی درخواست شده چهار پیمانکار ملی مانند قرارگاه خاتم و پیمانکارهای مهم را پای کار بیاورد که با ایجاد رقابت بین پیمانکارها و نظارت احداث آن زمان کمتری ببرد.
کاظمی با قول پیگیری احداث پروژه بازسازی جاده پلدختر - خرم آباد به عنوان مطالبه مردم یادآور شد: برای روکش آسفالت 15 کیلومتری جاده نامناسب دهلیز دستور وزیر نفت برای تهیه غیر صادر شد که برای اجرای آن نیز پیمانکار پای کار بیاورد تا به عنوان جاده دسترسی اصلی مردم به مرکز استان باشد.
وی افزود: برای پیگیری و بازسازی پل های تخریب شده شهرستان پلدختر در جریان وقوع سیل وزیر راه و شهرسازی به منطقه دعوت و مقرر شد پل ارتباطی روستاهای چم مهر و بابازید احداث شود.
نماینده مردم شهرستان پلدختر بیان کرد: 45 متر پل ارتباطی روستای کیان آباد که در جریان وقوع تخریب شده مقرر شد اجرا شود و بازسازی پل نیز پیگیری شدتااز طریق وزارت راه اجرا شود.
وی اضافه کرد: پل روستای کلات زیودار در حال اجرا است و پایه‌های آن به اندازه 2 تا سه متر بالا آورده شده و پل ارتباطی روستای زیودار افتتاح شد.
کاظمی ادامه داد: همچنین برای برقراری ارتباط 2 روستای درمران و برگلان سوخته پلدختر 63 متر پل به روستا فرستاده می شود.
وی افزود: راه ارتباطی منطقه آمیران کوشکی در جریان وقوع سیل قطع شد که با پیگیری‌های انجام شده وزارت راه پای کار آمد و بازگشایی شد.
نماینده مردم پل‌دختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: دستور اجرای پروژه بازسازی جاده پلدختر- خرم آباد صادر شده و انتخاب پیمانکار باید خارج از مزایده یا به صورت هر چه سریعتر صورت گیرد.
7272/7273

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج