نظارت و کنترل بر بازارهای بوشهر تداوم یابد


نظارت و کنترل بر بازارهای بوشهر تداوم یابد

بوشهر-ایرنا- استاندار بوشهر گفت: با هدف کنترل اقلام اساسی مورد نیاز مردم نظارت و کنترل بر بازارهای مصرف در این استان تداوم یابد.

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه درنشست ستاد تنظیم بازار استان بوشهر افزود: با تقویت بازرسی و نظارت ها بدون شک بازار مصرف نیز آرامش کنونی خود را حفظ می کند.
وی یادآور شد: در این ارتباط وزارت صنعت، معدن و تجارت بار سنگینی بر دوش دارد که اگر وزارت بازرگانی تشکیل شود در این زمینه با توجه به شرایط کنونی کشور کمک خوبی به بازار می شود.
گراوند ادامه داد: آمریکا قصد دارد در حوزه اقتصادی مردم را در تنگنا قرار داده و زمینه ایجاد نارضایتی آنها را از نظام فراهم کند.
وی گفت: برای مقابله با این مهم باید نظارت و بازرسی مشترک بر بازار با جدیت تداوم یابد تا بازار دچار افزایش قیمت های غیرواقعی نشود.
گراوند تاکید کرد: واحدهای مرغداری دریافت کننده نهاده های دامی با قیمت دولتی نظارت لازم بر آنها صورت گیرد تا در این حوزه کنترل قیمت گوشت مرغ بخوبی صورت گیرد.
وی افزود: در ارتباط با مرغ و گوشت اگر نیاز پیدا شد باید با توزیع مجدد بازار متعادل نگه داشته شود تا مردم در تنگنا قرار نگیرند.
گراوند در ارتباط با شکر مصرفی استان بوشهر گفت: برای تامین شکر مصرف خانگی باید تدابیر لازم لحاظ و میزان مصرف مورد نیاز صنعت نیز بخوبی تامین شود.
وی اظهارداشت: در باره شکر توزیعی نیز باید گزارش کاملی از میزان توزیع و بخش های مصرف کننده این کالا در نشست آتی ستاد تنظیم بازار ارائه شود.
استاندار بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خرمای این استان باید از طریق برپایی نمایشگاه های ویژه این محصول در استان های بزرگ مانند تهران، اصفهان و فارس معرفی شود.
گراوند ادامه داد: ماه رمضان یکی از ماه های پرمصرف محصول خرما در کشور است و باید از این شرایط بخوبی استفاده شود.
وی بیان کرد: برخی جاها کالاهایی وجود دارد که عده ای به امید افزایش قیمت آن را در انبارها نگه داری می کنند که این مساله برای محصول خرما موضوعیت نداشته و باید متناسب با نیاز بازار عرضه شود.
گراوند تاکید کرد: حتی باید کشاورزان نیز بخوبی در ارتباط با فروش خرما توجیه شوند تا برای صادرات این محصول بخشنامه ممنوعیت صادرات صادر نشود که در این صورت با مشکلات زیادی مواجه می شوند.
وی افزود: با توجه به تقاضای زیاد خرما در ماه رمضان باید کمک شود بازار این محصول دچار آسیب نشود.
استاندار بوشهر گفت: خرمای مورد نیاز مردم باید با قیمت مناسبی تامین شود که لازمه این امر رعایت انصاف توسط تولید کننده و مصرف کننده خرماست.

**اجراییات بانک ها علیه واحدهای تولیدی استان بوشهر متوقف شود
استاندار بوشهر همچنین در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیداین استان گفت: برای رونق تولید باید اجراییات بانک ها علیه واحدهای تولیدی این استان متوقف شود.
گراوند افزود: بانک‌ها برای شتاب بخشی و توسعه فعالیت‌های اقتصادی باید ریسک‌ پذیری خود را افزایش دهند.
وی بیان کرد: فرایند نظام اداری در حل مشکلات واحدهای تولیدی باید تسریع یابد زیرا اکنون دورانی است که تولید و اقتصاد در جامعه باید بیش از پیش رشد پیدا کند.
استاندار بوشهر ادامه داد: این دوران طلایی‌ترین زمان برای رونق اقتصادی است و حال که تولیدکنندگان زیر فشار دشمن قرار دارند باید برای احیای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تولیدی استفاده کرد.
گراوند افزود: در این زمینه باید راهکارهای لازم برای واحدهای تولیدی راکد قابل احیا فراهم و واحدهایی که احیا ‌پذیر نیست نیز با تغییر کاربری راهکارهای مناسبی برای آنها اعمال شود.
وی تاکید کرد: با هدف تحقق شعار سال جاری مبنی بر رونق تولید واحدهای تولیدی که توسط بانک‌ها تملک شده باید به چرخه اقتصادی و تولیدی بازگردانی شوند.
گراوند اظهار داشت: واحدهای تولیدی فعال مواجه با خطر تعطیلی نیز باید با چاره اندیشی مناسب از تعطیلی آنها ممانعت شود.
وی اضافه کرد: برای رونق تولید، شهرداری‌های استان بوشهر نیز باید مصالح پروژه‌های عمران شهری خود را از واحدهای تولیدی داخل استان تامین کنند و اتاق بازرگانی نیز نقش موثر خود را در مشاوره اقتصادی و تولیدی نشان دهد.
گراوند یادآور شد: استان بوشهر در عرصه مختلف کشاورزی، گلخانه‌ها، شیلات، آبزی‌پروری و کشت انواع محصولات دریایی از ظرفیت بالایی برخوردار است که باید روند اجرای پروژه‌های مرتبط با این حوزه ها تسریع یابد.
وی افزود: فرمانداران شهرستان‌های استان بوشهر باید همواره حامی تولید، اقتصاد و پشتیبانی تولید کنندگان باشند.
گراوند بیان کرد: براساس منویات مقام معظم رهبری اقتصاد و تولید به موضوع استقلال‌ خواهی و عزت مندی در جوامع تبدیل شده و هدف گذاری دشمن خدشه‌دار کردن اقتصاد و تولید است.
6043/7212

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی