فروش ناامید کننده فیلم‌های تازه اکران


فروش ناامید کننده فیلم‌های تازه اکران

تهران - ایرنا - از چهارشنبه هفته گذشته 5 فیلم جدید در سینماهای سراسر کشور اکران خود را آغاز کرده‌اند که در نخستین گام فروش ناامید کننده‌‎ای داشتند.

براساس آمار و ارقام موجود طی چهارشنبه 18 اردیبهشت با نمایش 5 فیلم جدیدِ «تولدت مبارک»، «خانه دیگری»، «نبات»، «وکیل مدافع» و «سامورایی در برلین» سینماهای سراسر کشور رنگ تازه ای گرفت و به نمایش 7 هفته ای آثار اکران نوروزی تا حدودی خاتمه داد.
اما نمایش این 5 فیلم که تا حدودی با آغاز ماه مبارک رمضان نیز همزمان شد، طی یک هفته گذشته فروش نا امید کننده‌‎ای داشتند و هنوز نتوانسته مخاطب خود را جذب کند.
البته از میان این 5 فیلم، «سامورایی در برلین» به کارگردانی مهدی نادری تقریبا با استقبال مواجه شده و دو برابر مجموع 4فیلم دیگر طی یک هفته فروخته است.
همچنین بین این آثار تازه اکران هم «تولدت مبارک» به کارگردانی سمیه زارعی‌نژاد، هر چند از بازیگران مطرحی چون اکبر عبدی و محمدرضا فروتن بهره برده اما در جدول آثار تازه اکران در انتها قرار گرفته است.
در بررسی فیلم‌های تازه اکران همچنان ماننده 4 هفته گذشته «تگزاس 2» به کارگردانی مسعود اطیابی در صدر پرفروش‌ها قرار گرفته است.
این فیلم حالا بعد از 4 هفته نمایش در 159 سالن سینما این هفته 2 میلیارد و 170 میلیون تومان فروخته است تا در مجموع به فروش 7 میلیارد و 212 میلیون دست پیدا کند.
مهدی هاشمی، سام درخشانی، پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، گابریلا پتری، بهرنگ علوی، رضا ناجی، امید روحانی، آدریانو تولوزا، سهیل قنادان، تی آگو متوس و نادر سلیمانی در این فیلم ایفای نقش می کنند.
در خلاصه داستان «تگزاس 2» به کارگردانی مسعود اطیابی آمده است: «هیچ وقت یه ایرانی رو تهدید نکن، علی الخصوص تو تهران».
فیلم دوم جدول پرفروش‌ها هم همچنان «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی است که این هفته 969 میلیون تومان فروخته است تا در مجموع 8 هفته نمایش در 145 سالن سینما فروش 24 میلیارد و 543 میلیون تومانی را تجربه کند.
«متری شیش و نیم» با بازی فرهاد اصلانی، پیمان معادی، نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار در خلاصه داستانش آمده است که «در بزنگاه روزهای سخت، اعتیاد و مواد مخدر هم گریبان زندگی مردم این شهر را رها نمی کند...»
اما فیلم سینمایی «سامورایی در برلین» تنها اثر موفق اکران این روزهای است که در نخستین هفته فروش در 99 سالن سینما 716 میلیون تومان فروخت و در رده سوم جدول پرفروش ها قرار گرفت.
فیلم سینمایی «نبات» ساخته پگاه ارضی نیز از دیگر آثار نخستین هفته اکران با فروش 156 میلیون تومان بعد از فیلم «چهار انگشت» به کارگردانی حامد محمدی در رده پنجم پرفروش های هفته قرار گرفته است.
این فیلم داستان سعید مرد چهل و چهار ساله ای است که همسرش را سال ها پیش در یک سانحه از دست داده با دختر دوازده ساله اش نبات زندگی آرام و شیرینی را در تهران سپری می کند. با ورود ناگهانی زنی به زندگی نبات، سرنوشت همه آن‌ها دستخوش تغییراتی می‌شود...
شهاب حسینی، نازنین فراهانی ، ستایش محمودی، معصومه رحمتی و تینا اسدی بازیگران فیلم سینمایی «نبات» هستند.
«به دنیا آمدن» ساخته محسن عبدالوهاب نیز دیگر فیلم تازه اکران است که در نخستین هفته نمایش در 40 سالن سینما فروشی بهتر از 27 میلیون تومان نداشته است و در رده دهم پرفروش های این هفته قار گرفته است.
رده یازدهم پرفروش های این هفته نیز به دیگر فیلم تازه اکران شده یعنی «خانه دیگری» به کارگردانی بهنوش صادقی اختصاص دارد که فروشی بهتر از 24 میلیون تومان نداشته و در رده یازدهم قرار گرفته است.
در این فیلم هنرمندان بسیاری چون گوهر خیراندیش، لیلا زارع، پژمان بازغی، مهنوش صادقی، روشنک گرامی، متین ستوده، علیرضا جعفری، رابعه مدنی، پیمان یونسی، امیرجمشید صادقی، ناصر هاشمی ایفای نقش می‌کنند.
«خانه دیگری» قصه پدری است به نام حبیب اله که در سال های آخر عمر تصمیم گرفته به خانه آبا و اجدادی اش برگردد. او خانواده اکرم، از اقوام دورش را برای پرستاری و مراقبت از خود به این خانه دعوت کرده تا با او زندگی کنند. در این میان، خوشی ها و ناخوشی های این خانواده زندگی حبیب اله و دختر و دامادش را تحت الشعاع قرار می دهد.
«وکیل مدافع» به کارگردانی مشترک سلمی بابائی و ونداد دوشن هم بعد از یک هفته نمایش در 35 سالن سینما 15 میلیون تومان فروخته است و در رده دوازدهم قرار گرفته است.
این فیلم به موضوعات سیاسی و روز جامعه می‌پردازد و اینگونه تعریف می‌شود که اگر در سال 97جنگی اتفاق بیافتد و جنگی که 30 سال پیش رخ داد مجدد تکرار شود، به کجا خواهیم رفت و چه خواهیم کرد؟
در «وکیل مدافع» هنرمندانی چون کوروش تهامی، محمود عزیزی، مجید یاسر و ایمان افشاریان ایفای نقش می‌کنند.
قعرنشین فیلم های تازه اکران نیز «تولدت مبارک» ساخته سمیه زارعی‌نژاد است که با فروش 5 میلیون تومانی در رده چهاردهم قرار گرفته است.
در این فیلم که بعد از 5 سال مجوز اکران گرفته اکبر عبدی و محمدرضا فروتن ایفای نقش می‌کنند.
با فروش ناامید کننده این آثار احتمالا باید منتظر نوبت اکران عید فطر و نمایش 2 فیلم «ما همه با هم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی و «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار باشیم، که بدون شک با توجه به بازیگران پُرشماری «ما همه با هم هستیم» و جوایز بسیاری که «شبی که ماه کامل شد» در جشنواره سال گذشته دریافت کرده است، جزو آثار پربیننده خواهند شد.
فراهنگ ** 9246 ** 1355

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی