کانون مفاخر ادبی را با شیوه هایی جدید به کودکان معرفی می کند


کانون مفاخر ادبی را با شیوه هایی جدید به کودکان معرفی می کند

اهواز- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: این نهاد فرهنگی در تلاش است تا با استفاده از شیوه های جدید آموزشی مفاخر ادبی ایران را به خودکان معرفی کند.

به گزارش ایرنا وحید کیانی روز چهارشنبه در آیین روز بزرگداشت فردوسی که در مرکز فرهنگی هنری شماره سه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهواز برگزار شد، اظهار داشت: شاهنامه سرشار از حکمت و خرد است و در فرهنگ انسان ایرانی جایگاه ویژه دارد.
وی با تاکید بر معرفی مفاخر ادبی ایران به کودکان و نوجوانان افزود: انتقال مفاهیم میراث معنوی و هنری به نسل جدید یک ضرورت است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان با اشاره به برگزاری دومین نشست انجمن شاهنامه ‌خوانی 'آزاد سرو' در اهواز، یادآور شد: برگزاری اینگونه برنامه ‌های ادبی کانون پرورش فکری خوزستان در راستای تقویت هویت فرهنگی کودکان و نوجوانان اجرا می ‌شود.
این عضو شورای اجتماعی استان خوزستان یادآور شد: کانون با معرفی که از مفاخر کشور داشته توانسته به تقویت زیرساخت های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوانان کمک کند.

* ذهن نسل امروز باید کنشگر باشد
مشاور امور هنری استاندار خوزستان گفت: در فضای کنونی که رشد تکنولوژی در آن برجسته و چشم‌ گیر است برگزاری اینگونه محافل باعث می ‌شود که ذهن نسل امروز بارور، کنشگر و جستجوگر تربیت شود.
رضا کیانی افزود: شاهنامه را نامه خرد می نامیم و این اثر گرانبها را می توان از زوایای مختلف نگاه و ارزش های گوناگونی را از آن به نسل جدید منتقل کرد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان 62 مرکز ثابت و سیار دارد که کودکان 6 تا 17 ساله از فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی آن استفاده می کنند.
/6002/9931

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی