ورود اصل توسعه پایدار در نظام برنامه ریزی کشور از شاخص های طرح «تراز سبز» است


ورود اصل توسعه پایدار در نظام برنامه ریزی کشور از شاخص های طرح «تراز سبز» است

لطفی گفت: شاخص اول طرح «تراز سبز» ارزش علمی و رقابت دانشگاهی در به کرسی نشاندن اصل توسعه پایدار در نظام برنامه ریزی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سهند لطفی» امروز (چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت) در رونمایی از طرح «تراز سبز» اولین مدل ملی ارزیابی دانشگاه های کشور، با بیان اینکه این طرح در 2 شاخص مختلف اجرا می شود، گفت: شاخص اول ارزش علمی و رقابت دانشگاهی در به کرسی نشاندن اصل توسعه پایدار در نظام برنامه ریزی کشور است.

معاون پژوهشی دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز افزود: توسعه ایران باید مسئولانه و با توجه به ابعاد گوناگون باشد، این طرح یکی از جلوه های دانشگاه شیراز است که نویدبخش یک پیامد مستمر علمی است.

وی بیان کرد: شاخص دوم این طرح این است که به عنوان یک برنامه ملی تعهد دانشگاه به انجام دادن توسعه های خود در قالب یک برنامه ریزی دقیق تر و تجزیه کردن لوازم توسعه و ایجاد کردن فهرست کمبودها و قوت ها و رسیدن به یک برنامه چیزی است و ما این را از طرح انتظار داریم.

لطفی با بیان اینکه این طرح، یک طرح بین رشته ای بوده است، عنوان کرد: اگر چه این طرح با اجرای دانشکده هنر و معماری بوده اما رشته های مختلفی درگیر این کار شدند، طرح های ملی جنبه بین رشته ای دارند و ایجاد یکپارچگی می کنند.

در ادامه جلسه، «محمدرضا برزگر» این طرح را از افتخارات دانشگاه شیراز خواند و گفت: دانشگاه شیراز در وزرات علوم یک طرح ملی را اجرا کرده که نشان از تلاش بخش های مختلف این دانشگاه دارد.

رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز افزود: این طرح، یک طرح محیط زیستی برای کلیه دانشگاه های کشور است و باید بر اساس این مدل پایگاه های سبز خود، زندگی بهتر و ماندگاری محیط زیست دنبال شود.

پایان پیام/588

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...