«سردر» دانشگاه شیراز در میدان ارم قرار می گیرد / تبدیل ورودی دانشگاه شیراز به پیاده رو


«سردر» دانشگاه شیراز در میدان ارم قرار می گیرد / تبدیل ورودی دانشگاه شیراز به پیاده رو

ستایش گفت: «سردر» دانشگاه شیراز تا پایان سال در میدان ارم قرار می گیرد و ورودی اصلی دانشگاه تبدیل به پیاده رو شده و ورود خروج خودروها به ورودی کوهسار مهدی منتقل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدحسین ستایش» امروز (چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت) در رونمایی از طرح «تراز سبز» اولین مدل ملی ارزیابی دانشگاه های کشور با بیان اینکه مدیریت فیزیکی و طراحی عمراتی یکی از کارهای خوب که روی آن کار شد بحث مدیریت سبز بود که شورای راهبردی مدیریت سبز در همین راستا تشکیل شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه دانشگاه شیراز با بیان اینکه فاصله زیادی با مدیریت سبز داریم اما ابتدای راه و امیدوار هستم و با توجه به توان بالقوه اساتید و دانشجویان یقین دارم که می توانیم در کشور برتر باشیم، افزود: ما به عنوان دومین کشور جامع کشور سعی می کنیم کارنامه درخشانی در مدریت سبز ارائه بدهیم، فقط یک قطعه از زمین های دانشگاه شیراز ۳۰۰ هکتار در بام شیراز یعنی بهترین مکان است، همچنین ظرفیت های دیگری مانند باغ ارم و نارنجستان قوام هم برای آرامش دانشجویان وجود دارد.

وی افزود: دانشگاه شیراز باید افتحارهای ملی کسب کند و همین طرح «تراز سبز» می تواند یک برند برای دانشگاه شیراز باشد.

ستایش با بیان اینکه دانشگاه شیراز نقش مهمی را در حل چالش های جامعه دارد، اظهار کرد: در ۲ هفته قبل شاهد آغاز عملیات اجرایی ۲ نیروگاه خورشید و تجدیدپذیر و انرژی پاک در دانشگاه بودیم که نشان از تبدیل علم به فناوری و تجاری سازی علم است و از مسائل استراتژیک نظام است.

معاون برنامه ریزی و توسعه دانشگاه شیراز با اشاره به برخی از فعالیت های دیگر مثل ساخت و نوسازی خوابگاه های دانشجویی، خبر داد: «سردر» دانشگاه شیراز تا پایان سال در میدان ارم قرار می گیرد و ورودی اصلی دانشگاه تبدیل به پیاده رو شده و ورود خروج خودروها به ورودی کوهسار مهدی منتقل می شود.

وی بیان کرد: موزه «هنرهای معاصر» نیز در حال پیگیری بوده و مجوزهای اولیه آن صادر شده است، طرح توسعه مهمان سرا و ساخت هتل یکی دیگر از طرح های در حال انجام است و انتقال موزه «تاریخ طبیعی» از بلوار مدرس به چهارراه ادبیات در دست اقدام قرار دارد.

پایان پیام/588

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرزند حمید نوری در سوئد بازداشت شد