ممنوعیت خروج پیاز گل نرگس و بذر پنبه مله از خراسان جنوبی


ممنوعیت خروج پیاز گل نرگس و بذر پنبه مله از خراسان جنوبی

رئیس جهاد کشاورزی خوسف گفت: خروج بذر پنبه مله و پیاز گل نرگس از خوسف تنها با تایید جهادکشاورزی ممکن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «سید حسن رضوی»، امروز چهارشنبه(25 اردیبهشت) در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز در شهرستان خوسف، اظهار داشت: گل نرگس و پنبه مله«پنبه قهوه ای» از ظرفیت های خاص شهرستان خوسف بوده که توسط دلالان قاچاق می شود.

رئیس جهاد کشاورزی خوسف با بیان اینکه پنبه قهوه ای شهرستان خوسف در حال انقراض بود، گفت: با زحمات زیاد طی دو سال گذشته؛ با بذر اندکی که وجود داشت، این بذر جمع آوری، و با نشاء کشت شد تا این پنبه منقرض نشود.

رضوی بیان کرد: پنبه مله و گل نرگس، سرمایه خاص مردم منطقه خوسف است که باید حفظ شود و نباید به راحتی از دسترس کشاورزان منطقه خارج شود.

وی گفت: نیروی انتظامی باید در خصوص قاچاق پیاز گل نرگس و بذر پنبه مله در شهرستان اقداماتی انجام دهند و به افرادی که تاییدیه جهاد کشاورزی دارند، مجوز خروج این اقلام را بدهد.

رئیس جهاد کشاورزی خوسف با اشاره بارندگی های اخیر و جاری شدن سیلاب و تحریم ها در کشور، افزود: گندم های تولیدی کشاورزان باید به چرخه تولید نان وارد و نیاز کشور به نان را مرتفع کند لذا باید از خرید و فروش دلالان گندم جلوگیری کرد.

رضوی گفت: در سال گذشته بیش از 60 هزار تن گندم در استان تولید و در خصوص گندم تحویلی به مراکز خرید دولتی هم حساسیتی وجود نداشت، ولی امسال با توجه به شرایط خاص تحریم ها و وقوع سیل در دو استان گلستان و خوزستان که بخش زیادی از نیاز جامعه به گندم را مرتفع می کرده اند، این گندم حتما باید به مراکز خرید دولتی تحویل داده شود.

وی ادامه داد: سهمیه استان خراسان جنوبی در خصوص تحویل گندم به مراکز دولتی 30 هزار تن تعیین شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خوسف با بیان اینکه قیمت هر کیلو گندم یک هزار و 700 تومان اعلام شده است، گفت: این در صورتی است که قیمت هر کیلو جو در خوراک دام دو هزار و 100 تومان اعلام شده و این موضوع خود، زمینه ورود دلالان را به چرخه خرید و فروش گندم باز می کند.

رضوی افزود: برای جلوگیری از ورود دلالان به بازار خرید و فروش گندم و جو جلسات متعددی در راستای توجیه دلالان گذاشته می شود تا وارد این بازار نشوند.

وی در پایان گفت: خرید گندم، پیاز گل نرگس و مله توسط دلالان از طریق دادستان کل استان هم پیگیری می شود.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج