کالابرگ های توزیع سوخت روستایی تا خرداد اعتبار دارد


کالابرگ های توزیع سوخت روستایی تا خرداد اعتبار دارد

شفیعی گفت: کالا برگ های توزیع سوخت روستایی تا اول خرداد ماه امسال اعتبار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «محمد شفیعی»، امروز چهارشنبه (25 اردیبهشت) در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز در شهرستان خوسف، اظهار داشت: کالا برگ های توزیع سوخت روستایی تا اول خرداد ماه اعتبار دارد.

وی افزود: لذا روستاهایی که گاز کشی نشده اند باید در سامانه الکترونیکی ثبت نام کنند از سهمیه سوخت خود برداشت کنند.

در این جلسه «مهدی بیجاری»، رئیس ناحیه شرکت نفت خراسان جنوبی گفت: مصرف بنزین شهرستان خوسف در سال 96، پنج میلیون و 430 هزار لیتر و در سال 97؛ هفت میلیون و 310 هزار لیتر است که نشان از رشد 35 درصدی دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان خوسف در سال گذشته نسبت به سال 96، در مصرف نفت سفید 30 درصد، در گازائیل 30 درصد و نفت کوره 133 درصد رشد مصرف سوخت داشته است، گفت: در مجموع در این بازه زمانی مصرف سوخت در این شهرستان 31 درصد افزایش داشته است.

مصرف سوخت در شهرستان خوسف ۱۴ درصد افزایش دارد

رئیس ناحیه شرکت نفت خراسان جنوبی افزود: شهرستان خوسف در فروردین ماه سال جاری در مصرف بنزین 23 درصد، در مصرف نفت 447 درصد و در مصرف نفت و گاز شش درصد افزایش برداشت داشته است، گفت: در مجموع مصرف سوخت در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شهرستان، 14 درصد رشد داشته است.

بیجاری با بیان اینکه توزیع نفت بر اساس کالا برگ در روستاهای فاقد گاز توسط نمایندگان جایگاه های توزیع انجام می شود، افزود: مردم کالا برگ ها را در اختیار نمایندگان قرار می دهند و چون بعضی از مردم کل سهمیه سوخت خود را نیاز ندارند، راه قاچاق برای این افراد باز می شود که باید در این خصوص نظارت بیشتری صورت گیرد.

بیجاری افزود: شرکت نفت بر اساس تاییدیه شورا و بخشداری ها، سوخت را به عاملان فروش تحویل می دهد و آن ها از سهمیه مردم سوء استفاده می کنند.

« ابوذر کبری»، رئیس شبکه دامپزشکی خوسف در این جلسه در خصوص جابجایی غیر مجوزدار و غیر مجاز دام گفت: با توجه به تشدید نظارت ها باز هم شاهد ورود و خروج دام غیر مجاز در شهرستان هستیم که این موضوع، تهدیدی برای امنیت دام های شهرستان خوسف است.

وی افزود: هر گونه حمل دام باید با مجوز دامپزشکی صورت بگیرد و دلالان باید با نامه داخلی جهت پلاک کوبی دام در داخل شهرستان تردد کنند تا مشکلی برای آنها به وجو نیاید.

«مهدی شایگان»، دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر کالای قاچاق خوسف هم، اظهار داشت: با تلاش دستگاه های متولی طی دو ماه گذشته موردی در خصوص جابه جایی دام قاچاق در شهرستان نداشته ایم.

وی در خصوص لزوم تهیه سوخت دستگاه های خشت زنی شهرستان خوسف، افزود: دستگاه های خشت زنی شهرستان هشت سیلندری و مصرف سوخت بالایی دارند، که در صورت تامین نکردن سوخت مصرفی، این کوره ها، تعطیل می شوند؛ لذا تامین سوخت دستگاه های خشت زنی شهرستان باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه