برگزاری ویژه برنامه های قرآنی سپاه در ماه رمضان/ اجرای طرح سراسری سبحان و ضیافت


برگزاری ویژه برنامه های قرآنی سپاه در ماه  رمضان/ اجرای طرح سراسری سبحان و ضیافت

گتمریان با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های قرآنی سپاه در ماه مبارک رمضان گفت: طرح سراسری سبحان و ضیافت از جمله طرح های حفظ قرآن کریم است که با رویکردی محتوا محور برگزار می شود.

«سید مهدی گتمریان» در گفتگو با خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان در مورد فعالیت های قرآنی سپاه پاسداران در ماه مبارک رمضان گفت: برنامه های ماه مبارک رمضان در سپاه همه ساله با شکوه خاصی برگزار می شود و همزمان با شروع ماه مبارک رمضان برنامه قرآنی و مناسبتی توسط نماینده ولی فقیه در سپاه به تمام رده ها ابلاغ شد.

کارشناس قرآنی مرکز قران سپاه در مورد مهمترین برنامه های سپاه پاسداران در ماه مبارک رمضان افزود: محافل انس با قرآن و کرسی های تلاوت از دیگر برنامه های سپاه در این ماه است که با رویکرد موضوعی و با دعوت از قاریان و حافظان پیشکسوت در تمام رده های زیر مجموعه سپاه برگزار می شود.

گتمریان در مورد کرسی های قرآنی اظهار کرد: این کرسی ها با عنوان طرح طنین اعجاز و کرسی های اذانگاهی برگزار می شود و قاریان ممتاز قرآنی سپاه یک ربع قبل از اذان ظهر در سراسر رده های سپاه تلاوت زنده قرآن کریم را برگزار می کنند و پس از آن اذان و نماز جماعت ظهر و عصر در تمام رده های سپاه اقامه می شود.

گتمریان ادامه داد: طرح سراسری سبحان از دیگر طرح های قرآنی سپاه در ماه مبارک رمضان است که حفظ سوره مبارک اعلی ویژه در این طرح برای تمام اقشار سپاه مد نظر قرار دارد.

وی گفت: توجه ویژه به حفظ قرآن کریم جزء برنامه های ویژه سپاه در راستای منویات رهبر انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن است که در اولویت برنامه های قرآنی قرار دارد.

کارشناس قرانی مرکز قرآن سپاه ادامه داد: در ماه مبارک رمضان کلیپ 15 تا 20 دقیقه ای با رویکرد حفظ قرآن در قالب تدریس قران کریم مبنی بر حفظ آن تهیه و تدوین شده است و در محافل قرآن کریم پخش می شود.

وی با بیان اینکه برای مراکز آموزشی و عملیاتی نیز حفظ سوره صف را مد نظر قرار داریم، گفت: این حفظ محتوا محور است با عنوان طرح ضیافت در ماه رمضان برگزار می شود. همچنین همه روزه ختم و جزء خوانی قرآن کریم در تمام رده ها برگزار می شود.

وی اظهار کرد: در محافل انس قرآن مسابقات حضوری نیز برگزار می شود و نفرات برتر طرح های حفظ قرآن نیز در آخر ماه رمضان مورد تقدیر قرار می گیرند.

گتمریان گفت: در سال گذشته بیش از 2800 محفل انس با قرآن در سراسر رده های سپاه برگزار شده است./

پایان پیام/34

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان