نظامیان آمریکایی با ما رفتار اهانت آمیز داشتند


نظامیان آمریکایی با ما رفتار اهانت آمیز داشتند

آوارگان سوری که از اردوگاه الرکبان خارج شدند، بر رفتارهای اهانت آمیز نظامیان آمریکایی و نبود مواد غذایی و آب در این اردوگاه تاکید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون روسیا الیوم، آوارگان سوری که از اردوگاه الرکبان خارج شدند، بر رفتارهای اهانت آمیز نظامیان آمریکایی و نبود مواد غذایی و آب در این اردوگاه تاکید کردند.
شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، با برخی از سوری هایی که توانستند از اردوگاه الرکبان خارج شوند، گفتگو کرد؛ کسانی که از نبود مواد غذایی، خدمات و همچنین بدرفتاری نظامیان آمریکایی سخن گفتند.
علی سلامه خبرنگار این شبکه گزارش داد: اوضاع کسانی که در اردوگاه الرکبان ساکن بودند، با گرسنگی و رنج های غیر قابل توصیفی همراه بود. مشکلات آنها شامل کمبود غذا و نبود ساده ترین نیازهای زندگی می شد.
یکی از شهروندان سوری گفت: «به وطن خود سوریه بازگشتیم و امیدواریم همه آوارگان سوری در اردوگاه ها یا غیر آن به وطن بازگردند.»
یکی از زنان سوری آواره که از اردوگاه الرکبان بازگشته است، گفت: «چیزی در اردوگاه نبود. آب کم بود. شکر خدا، به کمک ارتش نظام از اردوگاه خارج شدیم. خدواند حافظ ارتش سوریه باشد.»
خبرنگار این شبکه گفت گواهی آوارگان سوری حاکی از این است که رفتارهای نظامیان آمریکایی علیه سوری ها اهانت آمیز و عمدی بود و آنها محدودیت های گسترده ای را در این اردوگاه اعمال کردند.
عمر رحمون عضو کمیته آشتی گفت: «نظامیان آمریکایی در اردوگاه جوانان و کودکان را هدف ضرب و جرح قرار دادند و اگر آوارگان به آنها می گفتند به ما آب بیشتری بدهید، با رفتار اهانت آمیز مواجه می شدند و آب مورد نیاز را در به دست نمی آوردند.»
یکی دیگر از آوارگان گفت: «از دست گروه های تروریستی فرار کردیم و به اردوگاه الرکبان رسیدیم. گرد و خاک، بیماری کودکان، گرسنگی، اوضاع ما فاجعه آمیز بود. امیدواریم همه ملت به وطن بازگردند.»
خبرنگار این شبکه افزود: سازمان ملل تلاش می کند در مسیر همه کسانی که به بازگشت امیدوار هستند، تسهیل ایجاد کند و مواد غذایی و دارویی مورد نیاز آنها را ارائه کند.
علی سلامه در پایان گفت: همه کسانی که از اردوگاه الرکبان خارج شدند، گفتند همواره در انتظار رهایی بودند و برخی از آنها این اردوگاه را اردوگاه تاریکی خواندند.
اکنون زندگی جدیدی در انتظار جوانان و کودکان است که از تروریست های داعش و اقدامات آمریکا رنج بردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!