2 هزار تن خرمای بوشهر و بم در بازارتهران عرضه می شود


2 هزار تن خرمای بوشهر و بم در بازارتهران عرضه می شود

بوشهر- ایرنا- معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت ازتولید کنندگان و مصرف‌کنندگان گفت: با هدف کنترل قیمت ها 2 هزار تن خرمای مرغوب از محصولات استان بوشهر و شهرستان بم استان کرمان در بازار تهران عرضه می شود.

به گزارش ایرنا، سید داوود موسوی روز چهارشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان بوشهر افزود: سهم هر کدام از استان های یاد شده یکهزار تن است که تاکنون بخش اندکی از خرمای بم در بازار تهران عرضه شده است.
وی بیان کرد: میانگین قیمت خرما در کشور هر کیلو 80 هزار ریال است که این رقم در استان تهران بصورت نامتعارفی به 280 هزار تا 340 هزار ریال افزایش یافته و با تدابیر پیش بینی شده اکنون به حدود 250 هزار ریال رسیده است.
موسوی ادامه داد: با توجه به تزریق 2 هزار تن خرما به بازار مصرف پایتخت پیش بینی شده قیمت این محصول بزودی متعادل شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: قیمت شکر در بازار کنترل شده به گونه ای که برای خانوارها و صنوف به ترتیب با قیمت هرکیلو 30 و 34 هزار ریال عرضه می شود.
موسوی افزود: برای واردات برنج نیز محدودیتی وجود ندارد که این مهم سبب کاهش و کنترل قیمت برنج در بازار مصرف درکشور شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از مجموع 157 هزار تن خرمای تولیدی استان بوشهر 60 درصد بصورت خرما، 30 درصد رطبی و ما بقی بصورت خارک برداشت می شود.
محمد تقی منوچهری افزود: از این میزان سالانه بین 25 تا 30 هزار تن به کشورهایی مختلفی همچون روسیه، پاکستان و ترکمنستان صادر می شود.
وی یادآور شد: در استان بوشهر احتکار محصول خرما وجود ندارد و در صورت وجود خرما در انبارهای استان نیز این محصول برای واحدهای بسته بندی و فرآوری مورد استفاده قرار می گیرد.
منوچهری اظهارداشت: براساس آخرین موجودی پنج هزار و 00 تن خرما در استان بوشهر وجود داشته که از این میزان سه هزار و800 تن برای واحدهای صنعتی بزرگ و مابقی آن نیز برای واحدهای کوچک بوده است.
وی یادآور شد: قیمت کف محصول خرما در بازار استان بوشهر برای کبکاب به عنوان گونه غالب اکنون بین 150 تا 180 ریال است.
6043/7212

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت