وزارت خارجه آلمان: تعداد کارمندان سفارت ما در عراق کاهش نمی‌یابد


وزارت خارجه آلمان: تعداد کارمندان سفارت ما در عراق کاهش نمی‌یابد

به دنبال خبر تصمیم آمریکا برای کاهش کارمندان غیرضروری خود در سفارت و کنسولگری‌های این کشور در بغداد، آلمان اعلام کرد تعداد کارمندان اماکن سیاسی خود در عراق را کاهش نمی‌دهد.

وزارت خارجه آلمان: تعداد کارمندان سفارت ما در عراق کاهش نمی‌یابدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بنابر اعلام وزارت امور خارجه آلمان تعداد کارمندان سفارت و کنسولگری‌های این کشور در عراق کاهش نمی‌یابد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد سفارت این کشور در بغداد با تمامی کارکنان در حال فعالیت است.

این خبر پس از آن منتشر شد که امروز وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد به کارمندان غیرضروری خود در سفارت و کنسولگری‌های این کشور در عراق دستور داده است به آمریکا بازگردند.

خبرگزاری آلمان نیز ساعاتی پیش به نقل از منابع نظامی گزارش داد به علت افزایش تنشها در منطقه و وضعیت امنیتی عراق ارتش آلمان قصد دارد آموزش نیروهای نظامی ارتش عراق را متوقف کند. پس از آلمان، هلند نیز با اعلام بهانه مشابه از توقف مأموریت نیروهای نظامی این کشور در عراق خبر داد.

با این حال وزارت دفاع عراق به سرعت ضمن رد خبر رسانه‌های آلمانی تأکید کرد: «آلمان آموزش نیروهای ما را تعلیق نکرده و همچنان با ما کار می کند». سفارت هلند در بغداد نیز گزارشها درباره تعلیق فعالیت خود را تکذیب و اعلام کرد درهای این سفارت همچنان باز است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا