آلمان ازتشدید تنش در خاورمیانه ابراز نگرانی کرد


آلمان ازتشدید تنش در خاورمیانه ابراز نگرانی کرد

تهران - ایرنا - دولت آلمان روز چهارشنبه ضمن ابراز نگرانی از تشدید تنش در منطقه خاورمیانه، درخصوص درگیری نظامی هشدار دادو گفت که برلین از همه تدابیر لازم در جهت دستیابی به راهکاری مسالمت آمیز حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «اولریخ دمر» سخنگوی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان گفت: بدیهی است که ما تشدید تنش در منطقه را با نگرانی بالایی زیر نظر داریم و از هر اقدامی که برای دستیابی به راهکاری مسالمت آمیز در پیش گرفته شود، استقبال می کنیم.
وی یادآور شد که دولت آلمان تمامی اقدام های تشدید کننده اوضاع در منطقه را محکوم می کند. در همین حال، «ماریا آدبار» سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان گفت که به رغم بالا گرفتن تنش، دولت برلین از شمار کارکنان سفارتخانه های خود در عراق و ایران نکاسته است.
پیشتر در روز جاری (چهارشنبه)، ارتش آلمان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ماموریت آموزش نیروهای عراقی را به دلیل تنش در منطقه به حال تعلیق درآورده، اگرچه مدرکی دال بر تهدید ویژه به نیروهای آلمانی در عراق در دست نیست.
بیانیه ارتش آلمان اندکی پس از آن صادر شد که وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به همه کارکنان دولتی غیرضروری اش در عراق دستور داد این کشور را ترک کنند.
«ینس فلاسدورف» سخنگوی وزارت دفاع آلمان گفت که برلین خود را با کشورهای شریکمان که این اقدام را در پیش گرفته اند، وفق می دهد. وی در عین حال تاکید کردکه تهدید محسوسی دیده نمی شود.
آلمان در حال حاضر حدود 160 نیرو در عراق مستقر دارد که در مبارزه با داعش مشارکت دارند. حدود 60 نفر از این تعداد در پایگاهی در شمال بغداد مستقر هستند که نیروهای عراقی در آن آموزش می بینند.
فلاسدورف یادآور شد که ممکن است عملیات آموزش نیروهای عراقی ظرف چند روز آینده از سر گرفته شود.
شبک**اروپام**9109**1708

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین اظهارنظر جنجالی بن گویر درباره زندانیان فلسطینی