نقش مادران در بهبود خلاقیت کودکان


نقش مادران در بهبود خلاقیت کودکان

مادران از جمله خلاق‌ترین انسان‌های روی کره زمین هستند و مهمترین نقش را در افزایش خلاقیت کودکان و تضمین پیشرفت آینده آنها دارند.

نقش مادران در بهبود خلاقیت کودکان
میگنا: به گزارش سایکولوژی تودی، از نظر روان شناسی نباید اهمیت مادر بودن را صرفا با میزان خلاقیت در جنسیت مقایسه کرد.
مثلا بررسی برندگان جایزه نوبل از نظر جنسیت نشان می‌دهد که از میان 835 برنده جایزه نوبل از سال 1901 تا 2018 تنها 52 زن وجود دارند.
نگاه روان شناسان به این اختلاف، هرگز جایگاه مادران را در ایجاد خلاقیت تضعیف نکرده است. در واقع روان شناسی نوین این اختلاف را نشانگر نقش سنگین مادران در انتخاب بین خلاقیت یا خلق یک انسان جدید می‌داند.
پس با رویکرد جدید، زنان فرصت خلاقیت خود را صرفا فدای خلق انسان‌های جدید کرده و همواره سعی می‌کنند که خلاقیت را به بهترین شکل به فرزندان خود منتقل کنند.
علی‌رغم اینکه وظایف پدر و مادری در عصر حاضر تقریبا برابر شده است، اما نتایج مطالعات نشان می‌دهد که مادران بیش از دو برابر پدران، برای فرزندان وقت صرف می‌کنند.
مثلا یک مادر در طول روز باید صدها روش خلاقیت‌زا را برای کودکان خود اجرا کند، این روش‌ها برای غذا خوردن، استحمام و آموزش کودکان کاملا ضروری است.
در واقع بررسی جایگاه خلاقیت مادران در مقایسه با مردان نشان می‌دهد که مادران در طول دوره پرورش فرزند، از خلاقیت خود به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کنند.
اگرچه مادران هیچوقت به خاطر خلاقیت‌های روزمره جایزه نوبل دریافت نمی‌کنند، اما خلاقیت‌های روزانه مادران مهمترین عامل حفظ، بهبود و گسترش فرهنگ در یک جامعه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید