اعتراض صیادان چابهار به صید کشتی‌های ترال در آب‌های جنوب شرق 


اعتراض صیادان چابهار به صید کشتی‌های ترال در آب‌های جنوب شرق 

شفقنا- جمعی از صیادان چابهار نسبت به تردد غیرمجاز کشتی‌های ترال در محدود زیر 12 مایل انتقاد کردند. جمعی از صیادان سیستانی نسبت به ورود کشتی‌های ترال (چینی) به محدوده صید قایق‌های صیادی کوچک و لنج‌های صیادی انتقاد کردند. به گفته یوسف مصلحی (نماینده شورای اسلامی شهرستان کنارک)، از یک هفته پیش در دریای عمان کشتی‌های ترال(چینی) به فاصله زیر 12 […]

اعتراض صیادان چابهار به صید کشتی‌های ترال در آب‌های جنوب شرق 

شفقنا- جمعی از صیادان چابهار نسبت به تردد غیرمجاز کشتی‌های ترال در محدود زیر ۱۲ مایل انتقاد کردند.

جمعی از صیادان سیستانی نسبت به ورود کشتی‌های ترال (چینی) به محدوده صید قایق‌های صیادی کوچک و لنج‌های صیادی انتقاد کردند.

به گفته یوسف مصلحی (نماینده شورای اسلامی شهرستان کنارک)، از یک هفته پیش در دریای عمان کشتی‌های ترال(چینی) به فاصله زیر ۱۲ مایل دیده شده است. این در حالی است که این کشتی‌ها طبق مجوزی که از سازمان شیلات دارند، حق فعالیت در عمق زیر ۱۲ مایلی را ندارند.

به گفته او؛ کشتی‌های ترال نمی‌توانند ماهی‌های خوراکی را صید کنند و فقط مجوز صید ماهی‌های دارای جنبه صنعتی را دارند.

مصلحی می‌گوید: ورود این کشتی‌ها هم به صید ما ضربه می‌زند و هم برای گونه‌های ماهی خوراکی خطرناک است. ما خواستار نظارت و پیگیری دقیق از سوی پایگاه‌های دریابانی چابهار هستیم. حضور کشتی‌های ترال در آب‌های این شهرستان رونق صید و صیادی را از بین برده و مردم خواستار توقیف این نوع کشتی‌ها هستند.

ابابکر بلوچ (فرماندار شهرستان کنارک) نیز گفت: افزایش فعالیت کشتی‌های ترال طی سنوات گذشته موجب افزایش نارضایتی صیادان منطقه شده بود.

به گزارش ایلنا، پس از ورود فعالیت دو کشتی ترال در معدوده زیر ۱۲مایل و عدم توجه این کشتی‌ها به تذکرات داده شده، طبق هماهنگی و دستور دادستان کشتی مذکور توقیف شدند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید