اخبار ضد و نقیض از تعلیق آموزش نظامی نیروهای عراقی از سوی آلمان


اخبار ضد و نقیض از تعلیق آموزش نظامی نیروهای عراقی از سوی آلمان

شفقنا- وزارت دفاع آلمان از تعلیق برنامه آموزش نظامی نیروهای عراقی به دلیل تشدید تنش در منطقه خبر داد با این حال وزارت دفاع این کشور چنین اقدامی را تکذیب کرد. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری رویترز، سخنگوی وزارت دفاع آلمان بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که کشورش به دلیل تشدید تنش […]

اخبار ضد و نقیض از تعلیق آموزش نظامی نیروهای عراقی از سوی آلمان

شفقنا- وزارت دفاع آلمان از تعلیق برنامه آموزش نظامی نیروهای عراقی به دلیل تشدید تنش در منطقه خبر داد با این حال وزارت دفاع این کشور چنین اقدامی را تکذیب کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری رویترز، سخنگوی وزارت دفاع آلمان بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که کشورش به دلیل تشدید تنش در منطقه، عملیات آموزش نظامی خود در عراق را به حالت تعلیق درمی آورد.

سخنگوی وزارت دفاع آلمان ضمن ادعای این که کشورش نشانه های دال بر حملات احتمالی با پشتیبانی ایران در اختیار دارد، تاکید کرد که این بدان معنی نیست که از سر گیری برنامه های آموزش نظامی آن در عراق طی روزهای آینده امکان پذیر نباشد.

در همین حال، مجله اینترنتی «فوکوس» نیز در این باره گزارش داده که تصمیم کنونی آلمان با هماهنگی کشورهای شریک آن در زمینه مبارزه با گروهک تروریستی داعش در منطقه اتخاذ شده است.

با این حال، سرلشکر «تحسین الخفاجی»، مدیر بخش اطلاع رسانی وزارت دفاع با صدور بیانیه کوتاهی خاطر نشان ساخت که آلمان آموزش نظامی نیروهای کشورش را به حالت تعلیق درنیاورده و به همکاری با این وزارتخانه ادامه می دهد.

سرلشکر الخفاجی در این باره توضیح داد که همه آن چه روی داده این است که آلمان تنها آن دسته از کارمندان و افرادی که نیازی به وجود آنها در عراق نیست را از این کشور خارج کرد.

این در حالی است که ساعاتی پیش نیز وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای که سفارت این کشور در بغداد منتشر کرده، به کارکنان غیر ضروری این سفارتخانه و کنسولگری خود در شهر اربیل، مرکز اقلیم کردستان در شمال عراق دستور داد که در سریع ترین زمان ممکن خاک این کشور را ترک کنند.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، دولت آمریکا از توانایی محدودی جهت ارائه خدمات اضطراری به شهروندان خود در عراق برخوردار است و سفارتخانه و کنسولگری آن در بغداد و اربیل نیز صدور روادید عادی برای شهروندان این کشور را به صورت موقت به حالت تعلیق درآوردند.

پیشتر نیز ستاد مرکزی ارتش آمریکا (سنت‌کام) که فرماندهی کل نیروهای این کشور در مناطق خاور میانه و آسیای مرکزی را بر عهده دارد، با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که حالت آماده باش نیروهای آن در عراق به دلیل آن چه تهدیدهای قریب الوقوع احتمالی علیه آنها از سوی ایران خوانده شده، به بالاترین سطح ارتقا یافته است.

سنت‌کام در بیانیه خود ضمن ادعای این که اطلاعات امنیتی قابل اعتماد و در دسترس سرویس های اطلاعاتی این کشور حاکی از وجود تهدیدهایی از سوی ایران و حملات قریب الوقوع علیه نیروهای آمریکایی در عراق می باشد، تاکید کرده بود که این تهدیدها باعث شدند با هماهنگی ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با تروریسم، حالت آماده باش تمامی نیروهای مستقر در خاک عراق و سوریه را به بالاترین سطح ارتقا دهد و بالاترین تدابیر احتیاطی و آمادگی را نیز اتخاذ کند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان