مشاوره قبل از ازدواج در پیشگیری از طلاق، نقش موثری دارد


مشاوره قبل از ازدواج در پیشگیری از طلاق، نقش موثری دارد

ید - ایرنا- مدیر کل امور اجتماعی استانداری یزد گفت: پیشگیری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی در بین جوانان به طرح و برنامه مدون و همکاری دستگاه ها و خانواده ها نیاز دارد و مشاوره قبل از ازدواج در کاهش طلاق موثر است.

به گزارش ایرنا، فخرالسادات خامسی روز چهارشنبه در بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی مهریز افزود: فعالیت های موازی بدون برنامه مشخص نتیجه ای در پیشگیری از آسیب های اجتماعی ندارد.
وی ادامه داد: برای کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی هر منطقه باید مشکلات بررسی و سپس اولویت بندی و در قالب یک برنامه مشخص با بهره گیری از تمام ظرفیت ها رسیدگی شود.
این مسئول اظهار داشت: کارگروه های اجتماعی باید آسیب های اجتماعی منطقه را ابتدا رصد کند و بهزیستی به عنوان یکی از سازمان های تخصصی در این حوزه باید با اولویت بندی آسیب ها اجتماعی اقدام های موثر را اجرایی کند.
خامسی از امضای تفاهم نامه دادگستری و سازمان بهزیستی در خصوص ارائه خدمات مشاوره به زوج های متقاضی طلاق قبل از تشکیل پرونده در دستگاه قضائی خبر داد.
همچنین رئیس اداره بهزیستی مهریز گفت: در سال 1397 ، 181مورد پرونده طلاق به مرکز اورژانس اجتماعی این شهرستان رجاع شد که در نتیجه مداخلات 31 درصد موارد منجر به سازش شد.
علیرضا علیزاده افزود: در این مدت 55 پرونده طلاق با مداخلات تیم اورژانس اجتماعی مهریز ختم به خیر شد و بیشتر پرونده‌های ارجاعی به این اورژانس در گروه سنی 20 تا 35 سال قرار دارد.
وی عمده دلایل زوج‌ها برای طلاق را شامل اعتیاد، دخالت اطرافیان و مشکلات اقتصادی ذکر کرد و همکاری مردم و دستگاه های اجرایی را برای حل مشکلات فرهنگی خواستار شد.
مرکز مداخله در بحران (فردی، خانوادگی و اجتماعی) در مهریز از سال 1390با هدف کاهش طلاق و در صورت وقوع طلاق، کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از آن تشکیل شده و پرونده‌های ارجاعی از دادگستری و خود معرف را پوشش داده است .
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 6197

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر