امنیت کودک را باید در خانواده تأمین کرد


امنیت کودک را باید در خانواده تأمین کرد

یک روانشناس بالینی با بیان اینکه کودک باید در داخل خانواده احساس امنیت داشته باشد، گفت: در ایجاد امنیت مهم این است که اعضای خانواده در کنار هم خوشحال باشند.

امنیت کودک را باید در خانواده تأمین کرد
به گزارش میگنا، به نقل از آنا، سیدرضا نعمتی گفت: کودک باید در داخل خانواده احساس امنیت داشته باشد. اولین اصل در ایجاد امنیت این است که اعضای خانواده در کنار هم خوشحال باشند و از با هم بودن لذت ببرند.

وی در ادامه افزود: در واقع امنیت ما در درجه اول از هم‌نشینی با افرادی حاصل می‌شود که بتوانیم در ارتباطی صمیمانه به آن‌ها اعتماد کنیم و بدانیم که مورد حمایتشان هستیم.

این روانشناس بالینی در ادامه خاطرنشان کرد: والدین باید به فرزندان خود کمک کنند تا احساسات، نگرانی‌ها و خواسته‌های خود را ابراز کنند، به این منظور ابتدا به کودک فرصت دهید تا درباره نگرانی و مشکلش صحبت کند و با دقت به او گوش دهید و سپس با او همدلی کرده و از وی حمایت کنید.

نعمتی تصریح کرد: کودکان می‌خواهند بدانند شما در مقام پدر و مادر برای محافظت از آن‌ها چه می‌کنید. لازم است شما هم اقداماتی را که خودتان در منزل و بیرون برای محافظت از او انجام می‌دهید بیان کنید و هم اقداماتی که دولت برای امنیت جامعه انجام می‌دهد.

این روان‌شناس اظهار کرد: کودکان نیز مانند بزرگسالان از یاری رساندن به افراد دیگر احساس رضایت و امنیت می‌کنند. این تلاش‌ها هر چند جزئی به کودک احساس قدرت، مفید بودن می‌دهد و در ایجاد اعتماد به نفس در آنان موثر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر