مردم از موازی کاری در بخش سلامت خوزستان آسیب دیده اند


مردم از موازی کاری در بخش سلامت خوزستان آسیب دیده اند

اهواز - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: مردم خوزستان از موازی کاری در بخش سلامت آسیب دیده اند و این با عدالت سلامت سازگار نیست.

به گزارش ایرنا دکتر علی خسروی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی و مجازی افزود:هم اکنون مجموعه نفت، نیروهای مسلح ، صنایع و پتروشیمی خوزستان دارای بیمارستان اختصاصی هستند ولی به مردم خدمت رسانی نمی کنند و همه بار سلامت بر دوش مراکز درمانی دولتی(دانشگاهی) و مراکز درمانی بخش خصوصی است.
به گفته وی این درحالی است که مراکزدرمانی خوزستان پذیرای بیماران استان های همجوار نیز هستند و این موضوع ، بخش سلامت استان را با محدودیت ها و چالش های زیادی رو به رو کرده است.
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان در ادامه افزود: صنایع آلاینده استان با آلودگی هوا ، به سلامت مردم آسیب می زنند ولی در درمان آنان بی تفاوت بوده و به مسئولیت های اجتماعی خود عمل نمی کنند.
خسروی تاکید کرد: عدالت سلامت ایجاب می کند بیمارستان های اختصاصی صنایع و وابسته به مجموعه های دولتی به عموم مردم ارائه خدمت کنند.
وی گفت: در حالی که برخی بیمارستان های دانشگاهی همچون بیمارستان گلستان و ابوذر اهواز روزانه پذیرای هزاران بیمار از استان و خارج از خوزستان می باشند ولی برخی بیمارستان های اختصاصی دولتی با وجود داشتن امکانات ، تجهیزات و تخصص ها خلوت بوده و خدمات پزشکی به عموم مردم ارائه نمی کنند.

** طرح نسخه الکترونیکی در خوزستان توسعه می یابد
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: طرح صدور نسخه الکترونیکی که پارسال به صورت آزمایشی در شهر حمیدیه با 40هزار بیمه شده کلید خورد امسال این طرح توسعه می یابد.
وی هدف از اجرای این طرح که در مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در دست انجام است ، جلوگیری از اتلاف وقت مردم ، کاهش هزینه ها همچون حذف کاغذ ، کاهش تخلفات ، رسیدگی بهتر به اسناد و خدمت رسانی بهتر عنوان کرد و افزود:امسال این طرح در 16شهر استان با 30درصد جمعیت زیرپوشش که زیرساخت های لازم را داشته باشد اجرایی می شود.
وی گفت: امسال بیمارستان دولت رازی اهواز به صورت آزمایشی برای اجرای طرح نسخه الکترونیک انتخاب شده است.

** هم پوشانی بیمه ها جدی گرفته شود
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان ، وجود دفترچه های متعدد درمانی در دست مردم را یکی از مشکلات بخش سلامت عنوان کرد.
خسروی افزود: تا زمانی که بیمه ها تجمیع نشود مشکل هم پوشانی حل نخواهد شد.

** چهار هزار و 200میلیارد ریال در بیمه سلامت و طرح تحول هزینه شد
خسروی گفت: پارسال چهار هزار و 200 میلیارد ریال در بیمه سلامت و موسسه ها و مراکز درمانی طرف قرارداد در راستای ادامه طرح ملی تحول نظام سلامت پرداخت شد تا هزینه ها از جیب مردم کاهش یابد.
به گفته وی پرداختی به مراکزدانشگاهی تا دی ماه 1397به طور کامل و موسسه های درمانی خصوصی تا آبان ماه به میزان 60درصد انجام شده است و این رکوردی بی نظیر در حجم پرداختی به طرف های قرارداد می باشد.

**ضرورت ارتقای سطح پیشگیری و توسعه فرهنگ سلامت
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان بر ضرورت ارتقای سطح پیشگیری و توسعه فرهنگ سلامت با هدف کاهش هزینه های سرسام آور درمان تاکید کرد.
خسروی ، بهره گیری از ظرفیت های رسانه ای و فضای مجازی با هدف ارتقای سطح دانش سلامت شهروندان خوزستان را در کاهش هزینه ها درمان و ارتقای سطح پیشگیری موثر خواند.

** شماره ملی را بگویید و بستری شوید
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با اشاره به اینکه برای بستری شدن افراد زیرپوشش بیمه سلامت نیازی به ارائه دفترچه بیمه نیست گفت: برای بستری شدن در مراکز درمانی دولتی ، فقط دانستن و ارائه شماره ملی کافی است.
وی گفت:از این پس بیماران زیرپوشش نیازی به همراه داشتن دفترچه بیمه ندارند و با ارائه شماره ملی می توانند همه خدمات پزشکی و درمانی مورد نیاز را دریافت کنند.
به گفته خسروی فرانشیز در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی را پنج تا 10دصد و در بیمارستان های خصوصی را 30درصد اعلام کرد.
در استان خوزستان 2.4میلیون نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد1.3میلیون نفر روستایی است و 85درصد بیمه شدگان رایگان هستند. سه هزار و 376بیمار خاص نیز زیر پوشش خدمات بیمه سلامت هستند.
6065/6002

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی