سودان تریبون: سرلشکر عبدالفتاح برهان رئیس شورای حاکمیتی می‌شود


سودان تریبون: سرلشکر عبدالفتاح برهان رئیس شورای حاکمیتی می‌شود

یک روزنامه سودانی از ریاست سرلشکر عبدالفتاح برهان بر شورای حاکمیتی این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نمایندگان ائتلاف آزادی و تغییر پس از دو روز گفت وگو با شورای نظامی سودان درباره دوره انتقالی سرانجام توافق کردند که این دوره سه ساله باشد . آنها درباره شورای حاکمیتی، دولت انتقالی و مجلس قانونگذاری به توافق کامل دست یافتند، اما قرار شد توافق نهایی طی 24 ساعت آینده اعلام شود.

سودان تریبون: سرلشکر عبدالفتاح برهان رئیس شورای حاکمیتی می‌شود

به دنبال توافق ائتلاف آزادی و تغییر با شورای نظامی دیشب یک نشست خبری مشترک برگزار و طی آن اعلام شد، طرف های مذاکره کننده توافق کردند اولویت 6 ماهه نخست دوره انتقالی برقراری آتش بس در سراسر کشور و دستیابی به توافقات و پیمان های صلح باشد.

روزنامه سودان تریبون با اسناد به منابع اطلاعاتی خود نوشت: در نشست ائتلاف آزادی و تغییر با شورای نظامی نظر غالب این بود که سرلشکر " عبدالفتاح برهان " ریاست شورای حاکمیتی کشور را به عهده بگیرد البته با شرایط مشخص هنگام تصمیم گیری ها مهم.

سودان تریبون: سرلشکر عبدالفتاح برهان رئیس شورای حاکمیتی می‌شود

به گفته سرلشکر " یاسر عطا" عضو شورای نظامی سودان ، این شورای با ائتلاف آزادی و تغییر توافق کردند که مجلس قانونگذاری جدید سودان 300 عضو داشته باشد که 67 درصد کرسی های آن متعلق به ائتلاف آزادی و تغییر است و 33 درصد باقی مانده متعلق به سایر احزاب و گروه های سیاسی خواهد بود. احزاب و گروه های سیاسی که خارج از ائتلاف آزادی و تغییر هستند، زمانی می توانند به مجلس قانونگذاری راه پیدا کنند که قبلا شورای حاکمیتی با احزاب ائتلاف آزادی و تغییر در این زمینه مشورت کرده باشند.

عباس مدنی عضو ائتلاف آزادی و تغییر توافقات این ائتلاف با شورای نظامی را مهم خواند و با اشاره به کشته شدن 6 نفر در جریان تیراندازی در مقابل مقر فرماندهی ارتش گفت: شورای نظامی کمیته ای برای بررسی حادثه هدف قرار گرفتن اعتصاب کنندگان در برابر مقر ارتش تشکیل داده است.

درهمین حال یکی از رهبران معارضان سودان به روزنامه الشرق الاوسط گفت: توافق شده است که شورای امنیت ملی سودان به ریاست رئیس شورای حاکمیتی تشکیل شود البته قوانین و وظایف این شورا توسط دولت آینده تعیین خواهد شد.

صدیق یوسف افزود: وزیران دفاع، خارجه، کشور، دادگستری و دارایی از اعضای شورای امنیت ملی آینده سودان خواهند بود.

وی درباره ترکیب شورای حاکمیتی نیز گفت: در این شورای یک زن به همراه 6 نفر از نمایندگان اقلیم های مختلف سودان به اضافه 3 نماینده از نیروهای مسلح حضور خواهند داشت.

به گفته یوسف، ائتلاف آزادی و تغییر به تنهایی دولت انتقالی را تشکیل خواهد داد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...