بهترین موزه های استانبول؛ با برترین موزه‌های استانبول آشنا شوید


مطلب بهترین موزه های استانبول؛ با برترین موزه‌های استانبول آشنا شوید برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ بسیاری تور استانبول را برای سفر انتخاب می کنند تا در میان بناهای تاریخی اش قدم بزنند و یا چند روزی را در دل کوچه پس کوچه های تاریخی و مدرن شهر گردش کنند....

بسیاری تور استانبول را برای سفر انتخاب می کنند تا در میان بناهای تاریخی اش قدم بزنند و یا چند روزی را در دل کوچه پس کوچه های تاریخی و مدرن شهر گردش کنند. انتخاب اول بسیاری تقسیم و مغازه های لوکس و شکیل این محله است و بسیاری دیگر زمان خود را در پارک ها و حاشیه بسفر می گذرانند. راستی چه کسانی در هنگام سفر به استانبول می توانند موزه های این شهر را انتخاب کنند؟!

به گزارش سفر باتو ، شاید شما هم وقتی نام موزه را می شنوید، تصویر چند ساختمان معمولی را با مجموعه ای از اشیا ریز و درشت باستانی در نظر بیاورید و خیلی سریع گزینه بازدید از موزه را خط بزنید. اما دست نگه دارید! چرا که ما برای شما برنامه متفاوتی را در نظر داریم.

لیست بهترین موزه های استانبول

اگر نگاهی به لیست موزه های استانبول بیندازید، خیلی سریع خواهید دید که گزینه های پیش روی شما هیجان انگیزتر از یک موزه گردی ساده است. اغلب موزه های استانبول ساختمان هایی باستانی و تاریخی اند که خود بنا به تنهایی یکی از دیدنی های جذاب استانبول محسوب می شود. در برخی دیگر نمایشگاه ها و مجموعه های جذاب مدرن چشم تان را می گیرد و یا حاضرم شرط ببندم با دیدن عکس موزه هنرهای معاصر استانبول و کتاب های آویزان از سقفش، وسوسه بازدید از این موزه به سراغتان بیاید.یکی از نکات مثبت این موزه های معرفی شده این است که همگی در بخش های مشهور و پر رفت و آمد استانبول قرار دارند و بنابراین می توانید چند مورد را در لیست بازدید یک روز خود جای دهید.

موزه هنرهای اسلامی کاخ ابراهیم پاشا استانبول

گنجینه های با ارزشی از مجموعه هنرهای مذهبی ترکیه در موزه هنرهای اسلامی ترکیه کاخ ابراهیم پاشا قرار داردو خود بنا هم از آثار مهم معماری به شمار می رود پس از اعدام ابراهیم پاشا از این کاخ به عنوان سربازخانه، زندان،دفتر ثبت وادارات دولتی استفاده می شد تا اینکه به موزه تغییر کاربری یافت. این کاخ از مکان های دیدنی استانبول است که در سال ۱۵۲۴ در بخش قدیمی شهر ناحیه فاتیح بین شاخ طلایی و تنگه بسفر و نزدیک کاخ توپکاپی ساخته شد.سلاطین عثمانی در زمان اوج امپراطوری شان بناهای بسیار زیبایی را در اقصی نقاط مناطق تحت کنترلشان پدید آوردند.کاخ سابق ابراهیم پاشا وزیر اعظم سلطان سلیمان در شهر استانبول که امروزه از دیدنی های ترکیه است در سال۱۹۸۳به موزه هنرهای اسلامی ترکیه تبدیل شد.کاخ ابراهیم پاشا از موزه های استانبول که این موزه در میدان هیپودروم درمقابل مسجد کبود استانبول قرار دارد در بخشی از موزه قالی ها و فرشهای نفیس ،ظروف، گلدانهای زیبا ، و ابزار و ادوات جنگی قرار داده شده است.ابراهیم پاشا صدراعظم با تدبیرسلیمان قانونی معروفترین سلطان عثمانی از جمله افرادی است که به واسطه سریال حریم سلطان در کشورهای منطقه بسیار معروف شده است.یونانی زاده ای که سرنوشتی مشابه امیر کبیر در دوره پادشاهی ناصر الدین شاه داشت و با دسیسه اطرافیان شاه کشته می شود.وی که از علاقه مندان هنر و ادبیات غرب بود کاخ زیبایی در نزدیکی توپکاپی داشت که این کاخ به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی استانبول شناخته شده و بعد از مرگش سرنوشت دیگرگونی یافت.

موزه موزاییک استانبول

یکی از بزرگترین موزه های موزاییک جهان ، موزه موزاییک استانبول است که در تور استانبول است که از نظر تعداد موزاییک متعلق به شهر هاتای ترکیه می باشد .این موزه علاوه بر موزاییکهای مشهور جهانی خود دارای آتولیه موزاییک برای کودکان ، مرکز انیماسیون و تفریح کودکان با استفاده از جدیدترین تکنولوژی روز جهان ، سالنهای کنفرانس و بزرگترین مرکز کنسرواسیون دنیا نیز خواهد بود. بدلیل اینکه بیشتر اشیای آن هنوز در انبارهای موزه است در دنیا در رده دوم قرار گرفته و منتظر موزه جدید است.موزائیک های وجود در این موزه از دوران بیزانس، کاخ قسطنطنیه و … می باشند که صحنه هایی از شکار، تصاویر سلاطین ئ رجال معروف، مردم عادی و مناظر را به تصویر کشیده اند.باستان شناسان تخمین زده اند که در حیاط موزه ۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون قطعه موزائیک کوچک (از جنس آهک و شیشه) به کار رفته است.موزه زیبا و بزرگ موزائیک استانبول یکی از مهم ترین موزه های استانبول است که در نزدیکی میدان سلطان احمد، در بازار آراستا واقع شده است.

موزه سنت ایرنه استانبول

موزه سنت ایرنه نیز همانند موزه ایا صوفیا در تور استانبول در اصل یک کلیسا بوده و در عین حال جزو اولین کلیساهای ساخته شده در استانبول نیز می باشد. ساختمان این کلیسا در بخش معبد اولیه مسیحیان قرار گرفته است که از برترین جاذبه های گردشگری استانبول و دیدنی های ترکیه است.ابتدا این کلیسا در قرن چهارم به دستور کنستانتینها بنا نهاده شد سپس توسط جاستینیان ها مورد بازسازی قرار گرفت. این موزه یکی دیگر از جاذبه های ترکیه و دیدنیهای استانبول ترکیه به شمار میرود.

موزه صنایع هوائی استانبول

موزه صنایع هوایی در منطقه یشیل کوی استانبول واقع شده است و یکی از جاذبه های گردشگری ترکیه وموزه های استانبول میباشد. با بازدید از این موزه پیشرفت ترکیه را در صنعت هوائی از نزدیک مشاهده خواهید کرد. این موزه یکی دیگر از دیدنی های استانبول به شمار میرود.

موزه نظامی استانبول

موزه نظامی استانبول یکی دیگر موزه های استانبول به شمار میرود. در این موزه چادرهائی متعلق به ارتش عثمانی و هم چنین سایر ادوات جنگی را می توان از نزدیک نظاره گر بود. مارش نظامی مربوط به دوره عثمانی که به نام مهترتا کیمی نیز معروف می باشد را می توان بین ساعتهای ۳ تا ۴ بعدازظهر دید. این موزه یکی از برترینجاذبه های گردشگری استانبولمیباشد.

کاخ دلمه باغچه

کاخ دلمه باغچه در اواسط قرن ۱۹، درست در نزدیکی بسفر ساخته شد و از آن پس جای کاخ توپکاپی را گرفت. از نظر سلطان عبدالمجید دیگر کاخ توپکاپی از مد افتاده بود و در نتیجه دستور به ساخت کاخ دیگری داد. کاخ دلمه باغچه به سبک نئوباروک و در قرن نوزدهم میلادی توسط معمار ارشد دربار عثمانی ساخته شد. این کاخ، آخرین اقامتگاه سلطنتی پادشاهان عثمانی محسوب می شد و شش سلطان عثمانی در آن روزگار گذراندند. در کاخ باشکوه دلمه باغچه که به صورت متقارن ساخته شده، ۲۸۵ اتاق، ۴۳ سراسرا و ۶ حمام ترکی به چشم می خورد. همچنین یک چلچراغ ۴۰۰۰ کیلوگرمی کریستالی و زیبا در سالن رقص کاخ دلمه باغچه وجود دارد که ۳۶ متر ارتفاع دارد. کاخ دلمه باغچه اسکله ای ۶۰۰ متری دارد و دو ورودی چشمگیر به دو حیاطش متصل می شوند.

تا پیش از جمهوری ترکیه، دلمه باغچه خانه سلاطین بود و پس از آن مصطفی کمال آتاتورک به هنگام بازدیدش از استانبول در آن اقامت می گزید. جالب است بدانید که آتاتورک در همین کاخ از دنیا رفت. امروزه کاخ دلمه باغچه به عنوان موزه کاربری دارد و مهمان خانه کاخ نیز برای پذیرایی از میهمانان سیاسی خارجی و مهم ترکیه مورد استفاده قرار می گیرد. برای اطلاع از جدیدترین تور لحظه آخری استانبول به سفر با تومراجعه کنید .

موزه کاخ دلمه باغچه سه بخش دارد که عبارت اند از: موزه مجموعه های کاخ، موزه موسیقی و موزه ساعت

سبک معماری: معماری باروک، روکوکو، نئوکلاسیک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...