فستیوال های تفلیس گرجستان در تور گرجستان


مطلب فستیوال های تفلیس گرجستان در تور گرجستان برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ تفلیس پایتخت و بزرگترین شهر گرجستان و شرق اروپا می‌باشد. این شهر در دو طرف رود متکواری قرار داشته و جمعیتی حدود 2٫5 میلیون در آن زندگی می‌کنند. تفلیس در جنوب شرق اروپا قرار...

تفلیس پایتخت و بزرگترین شهر گرجستان و شرق اروپا می‌باشد. این شهر در دو طرف رود متکواری قرار داشته و جمعیتی حدود ۲٫۵ میلیون در آن زندگی می‌کنند. تفلیس در جنوب شرق اروپا قرار گرفته است.

تفلیس این کلانشهر عظیم بزرگترین شهر قفقاز و دقیقاً در مرکز قفقاز است. تفلیس سالانه میزبان همایش‌ها و نشست‌های متعددی است که این شهر در شرق اروپا را مطرح و اسم آن را زبانزد در دنیا کرده است.

تاریخ پرفراز و نشیب گرجستان را می‌توان از معماری آن در سفر با تور گرجستان درک کرد .که ترکیبی از معماری قرون وسطی، معماری نئوکلاسیک و معماری استالینیستاست.تفلیس در طول تاریخ سکونتگاه مردم مختلفی با نژاد، فرهنگ و مذاهب مختلف بوده است ولی امروزه از نظر مذهبی در شمار شهرهای مسیحی ارتدکس شرقی به حساب می‌آید.نام این شهر در زبان گرجی «تْبیلیسی» است. آب و هوای تفلیس اقلیم نیمه‌گرمسیری مرطوب می باشد. با توجه به داغ بودن تب مهاجرت و سفر به گرجستان اگر هیچ تصویری از گرجستان در ذهن خود ندارید، خوب است با ما همراه شده و تا حدودی به اطلاعاتی کلی در مورد گرجستان دست یابید. برای اطلاع از تازه ترین تور لحظه آخری گرجستان به سفر با تو مراجعه کنید.

جشنواره‌های متعددی در طول سال در گرجستان و به خصوص شهر تفلیس برگزار می‌شود که می‌تواند لذت سفر به این کشور زیبا را دوچندان کند.

گرجستان کشوری غنی از سنت‌های کهن ۱۰۰ ساله است که ریشه در فرهنگ بومی آن دارد، به همین دلیل می‌توان جشنواره‌های متعددی در این کشور پیدا کرد که هر یک در نوع خود منحصر به فرد هستند و از آنجا که مردم گرجستان عاشق جشن گرفتن هستند، جشنواره‌های خود را با غذا، موسیقی و نوشیدنی‌های فوق‌العاده برپا می‌کنند. بهترین راه برای درک کردن این مراسم‌ها، شرکت در جشنواره‌ها است که تور گرجستان این امکان را برای شما فراهم می‌کند.

۱. جشن روز تفلیس

با اینکه تاریخ رسمی پایه‌گذاری تفلیس مشخص نیست، اما گرجی‌ها این روز را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای این کشور جشن می‌گیرند. جشن روز تفلیس (تبلیسوبا) اولین بار در ۲۸ اکتبر سال ۱۹۷۹ برگزار شد و از آن زمان به بعد، آخرین هفته اکتبر را برای این مراسم در نظر می‌گیرند. این جشن مصادف با پایان فصل برداشت است، درست زمانی که طبیعت تغییر می‌کند و هوا همچنان گرم است، تاریخ برگزاری این مراسم در ۱۵ و ۱۶ مهر امسال خواهد بود. برنامه‌های این روز شامل کنسرت در فضای باز به همراه پایکوبی و رویدادهای گوناگون فرهنگی و غذاهای گرجی خوشمزه است. دستفروش‌های محلی در مناطق مرکزی شهر به فروش محصولاتی نظیر پنیر، نوشیدنی، میوه، سبزیجات، لباس‌های دست‌دوز، عسل، میوه خشک شده و… می‌پردازند. تئاترهایی هم با محوریت گذشته تاریخی کشور اجرا می‌شود، موسیقی‌های فولکلور و کنسرت و آتش‌بازی نیز لذت این تجربه را دوچندان می‌کند.

۲. جشنواره توشیتوبا

جشنواره توشیتوبا (Tushetoba) در منطقه توشتی گرجستان برگزار می‌شود و میراث فرهنگی این منطقه را جشن می‌گیرند. به‌طور سنتی، مراسم با یک مسابقه اسب‌سواری آغاز می‌شود و به برنده مسابقه، یک پرچم و گوسفند (مردم محلی پرورش‌دهنده گوسفند هستند) اهدا می‌شود. این منطقه به واسطه برج‌های قرون وسطی، روستاهای دست‌نخورده و مناظر فوق‌العاده زیبا، در سایت میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. مهم‌ترین دلیل برای حضور در این جشنواره، تماشای نحوه درست کردن کوفته گوشت گرجستانی به نام «Khinkali»است و شاید حتی بخواهید یکی از آن‌ها را خودتان درست کنید.

۳. جشنواره آرت. ژن

جشنواره موسیقی آرت. ژن (Art. Gene) از سال ۲۰۰۳ در موزه قوم‌نگاری تفلیس (Ethnography Museum) برگزار می‌شود. نوازندگان موسیقی‌های سنتی، هنرمندان معاصر گرجستانی و گروه‌های رقص سنتی در این جشنواره گرد هم می‌آیند. این مراسم برخلاف سایر جشنواره‌های گرجستان، در ماه‌های تابستان اجرا می‌شود و یک هفته یا بیشتر طول می‌کشد. در طول روز می‌توانید از غرفه‌های صنایع دستی بازدید کرده و از انواع غذاهای خوشمزه و نوشیدنی‌های محلی میل کنید. علاوه بر این، حین اجرای موسیقی می‌توانید در محیطی عالی، یک پیک‌نیک راه بیندازید.

۴. فستیوال جم گرجستان (GEM Fest)

فستیوال موسیقی الکترونیک تورگرجستان یا به اختصار جشنواره جم از معروفترین و محبوب ترین فستیوال های کشور گرجستان در بین عموم مردم می باشد که دقیقا از سال ۲۰۰۷ میلادی در شهر ساحلی آناکلیا در تاریخ ۱۴ جولای تا ۱۴ آگوست برگزار شد و تا امروز همچنان ادامه یافته است و میزبان دی جی های مشهوری و شناخته شده ای از سراسر دنیا می باشد .

به گزارش سفر باتو ، همچنین این فستیوال همه ساله تعداد زیادی از گردشگران و مسافران را جذب خود می کند ، شما عزیزان در شرکت در این فستیوال علاوه بر تجربه هایی بی نظیر و متفاوت ، امکانات بسیار منحصر به فرد و مناسبی را در اختیار دارید و اینکه این امکان را دارید با تهیه بلیط این جشنواره در تمامی اجراهای موسیقی بین المللی با سبک های متفاوت و دلخواهتان شرکت کرده و تجربیاتی متفاوت را به خودتان هدیه دهید و بعلاوه شرکت کنندگان در این جشنواره می توانند از دیگر امکانات رفاهی همچون پارک آبی و تمامی فعالیت های ورزشی و جذاب که تعبیه شده به طور رایگان استفاده کنند و ضمنا از دیگر ویژگی شاخص این فستیوال نیز نزدیکی این منطقه به ساحل بسیار زیبای آناکلیا می باشد پس این فستیوال را مدنظر داشته باشید.

۵. فستیوال رنگ (Tbilisi Color Festival)

در فستیوال رنگ تفلیس بی شک یاد جشن معروف و بسیار زیبای رنگ ها در کشور هند می افتید و اینکه در این فستیوال یک روزه علاقه مندان و عموم مردم گرجستان در یکی از زیباترین مناطق این کشور در تفلیس به نام دریاچه لاک پشت ها دور هم جمع می شوند و با پرتاب پودرهای رنگی به شادی و تفریح پرداخته و کلی انرژی و هیجانات خود را تخلیه می کنند و این فستیوال که به همراه رقص و موسیقی برگزار می شود، برای شما خاطرات وصف نشدنی بهمراه داشت که سال بعد هم مشتاق به آمدن به تفلیس می شوید و به حق می توان گفت گرجستان، سرزمین شادترین فستیوال های دنیاست.

۶. جشن هالووین

از آداب و آئین مخصوص کشور گرجستان می توان از جشن ها و مراسم مذهبی این کشور گرجی به خصوص جشن هالووین در گرجستان نام برد. برخی از این جشن ها مانند جشن هالووین در گرجستان به صورت مشترک با کشورهای دیگر در یک زمان مشخص اجرا می شوند که هر کشوری طبق آداب و رسوم خود مراسم جشن را به گونه ای خاص به اجرا در می آورد.

در جشن هالوین در گرجستان رقص های بالماکسه اجرا می شود، به تازگی هالووین از مهمترین جشن های گرجستان محسوب می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...