افزایش شدید بیماران زوال عقل در جهان


افزایش شدید بیماران زوال عقل در جهان

سازمان بهداشت جهانی مستقر در ژنو اعلام کرد آمار بیماران زوال عقل تا سال 2050 میلادی سه برابر می شود.

افزایش شدید بیماران زوال عقل در جهانبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از وین ، سازمان بهداشت جهانی مستقر در ژنو اعلام کرد آمار بیماران زوال عقل تا سال 2050 میلادی سه برابر می شود.
سازمان بهداشت جهانی با ارائه گزارشی اعلام کرد تا سال 2050 شمار این بیماران از 50 میلیون نفر به 152 میلیون نفر افزایش خواهد یافت.
رییس سازمان بهداشت جهانی گفت بسیار مهم است که ما همه اقدامات لازم را برای کاهش خطرات این بیماری درجهان انجام دهیم.
وی با تاکید براینکه تحقیقات نشان می دهد آنچه برای قلب ما خوب بوده برای مغز هم خوب است افزود : تغذیه مناسب ، ورزش ، خودداری از استعمال دخانیات و نوشیدن مشروبات الکلی از جمله اقدامات پیشگیرانه در ارتباط با این بیماری است.
کارشناسان می گویند ورزش های مرتبط با مغز می تواند بیماری زوال عقل را کاهش دهد.
تحقیقات نشان می دهد سالخوردگانی که ارتباطات اجتماعی ندارند با خطر این بیماری روبرو هستند.
بیماری زوال عقل ناشی از تعدادی از اختلالات مغزی است که بر حافظه، عملکرد شناختی، مهارت های مقابله روزمره و رفتار اجتماعی تاثیر می گذارد. در حال حاضر حدود پنج تا هشت درصد از افراد بالای 60 سال دچار بیماری آلزایمر یا سایر انواع بیماری زوال عقل هستند.
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است زوال عقل نه تنها برای بیماران و بستگان آنها فشار بزرگی است بلکه برای اقتصاد جهانی نیز هزینه های سنگینی در بر دارد.

براساس این گزارش پیش بینی می شود که بیشترین موارد افزایش بیماری بیماری زوال عقل یا دمانس ، در کشورهایی پرجمعیت با درآمد پایین و متوسط باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس