نیروی انتظامی با قاچاق انسان در مهریز مبارزه کند


نیروی انتظامی با قاچاق انسان در مهریز مبارزه کند

یزد - ایرنا - امام جمعه مهریز با اشاره به اینکه امسال پدیده قاچاق انسان در حوزه استحفاظی شهرستان نسبت به سال 97 رو به افزایش است، تاکید کرد: مردم از ماموران انتطامی توقع دارند برای پیشگیری و مبارزه با این معضل برخورد جدی کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی روز چها رشنبه در کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان افزود: قاچاق انسان اگر قبلا شب ها در مسیرهای مهریز انجام می شد، الان در روز روشن هم عده ای در این زمینه فعالیت دارند.
وی ادامه داد: قاچاق انسان در منطقه موجب جذب جوانان و بروز برخی ناهنجاری ها و آسیب های فرهنگی و اجتماعی شده است و باید مسئولان امر در عمل با موضوع جدی برخورد کنند.
به گفته امام جمعه مهریز، برخورد جدی با قاچاق انسان، کالاهای قاچاق و مواد مخدر جزو وظایف اصلی ماموران انتظامی است که همکاری مردم و مسئولان را طلب می کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان همچنین از حانواده ها خواست مواظب فرزندان خود باشند تا در قاچاق انسان ورود نکنند و به حقوق مردم و جامعه احترام بگذارند.
همچنین فرماندار مهریز تصریح کرد: آسیب های ناشی از اعتیاد به مواد مخدر زمینه ساز سقوط بسیاری از ارزش‌ها و هنجار‌های فرهنگی و اخلاقی است و سلامت جامعه را به طور جدی به مخاطره می‌اندازد.
رضا زارع زاده مهریزی افزود: برای پیشگیری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی باید توسط دستگاه های اجرایی و تشکل های دولتی و مردمی برنامه مناسب و مدون مشخص شود.
وی اظهار داشت: برنامه محوری و بهره گیری از تمام ظرفیت ها باید ملاک عمل در برخورد با آسیب ها و ناهنجاری ها باشد و باید از موازی کاری پرهیز کرد.
همچنین مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: باید آسیب های فرهنگی و اجتماعی در مهریز شناسایی و سپس در قالب برنامه برای پیشگیری از آن اقدام کرد.
فخرالسادات خامسی هامانه افزود: ارائه آموزش های مناسب پیشگیری از آسیب های اجتماعی از کودکی بسیار اثربخش تر از دیگر دوره های سنی است و در این خصوص همه باید در کنار آموزش و پرورش اقدام کنند.
وی خاطر نشان کرد: دولت از طرح های پیشگیری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی با مشارکت تشکل ها و مردم حمایت می کند.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی