هفت هکتار از حریم منطقه 5 آزادسازی شد


هفت هکتار از حریم منطقه 5 آزادسازی شد

تهران- ایرنا- هفت هکتار از اراضی باغات پیرامون روستای سولقان در حریم منطقه 5 با مشارکت اداره حریم شهرداری منطقه ، جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و نیروهای امداد پلیس امنیت عمومی ناجا آزاد سازی شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری منطقه 5، تعدادی از باغداران متخلف که بدون اخذ مجوز قانونی از جهاد کشاورزی و کمیته فنی حریم اقدام به تفکیک، دیوار کشی و احداث اتاقک در باغات حوالی روستای سولقان کرده بودند توسط اداره حریم شهرداری منطقه و همکاری جهاد کشاورزی شناسایی شدند و با اخذ دستور قضایی، سازه های آنها تخریب شد.
شهین شفیعی معاون شهرسازی و معماری منطقه در تشریح و تفکیک مسئولیت سازمان ها در حریم منطقه گفت: مطابق قانون توزیع عادلانه آب، اگر بنایی در بستر رودخانه ساخته شود متولی امر، اداره آب منطقه ای است و هرگونه ساخت و ساز در باغات باید با مجوز کمیسیون تبصره یک اداره امور اراضی جهاد کشاورزی انجام شود.
وی افزود: متولی اصلی باغداری جهاد کشاورزی است که مسئولیت ساخت و ساز و تغییر کاربری در باغات با اداره جهاد کشاورزی را برعهده دارد.
شفیعی اظهارداشت: اداره منابع طبیعی، مسکن و شهرسازی و امور آب منطقه نیز در جایگاه نظارتی در کنار این ارگان ها در امر جلوگیری از ساخت وساز فعالیت می کند.
وی با بیان اینکه هر ساخت و سازی در حریم راه ها با رعایت نکردن فاصله قانونی از وسط جاده، به اداره راه و شهرسازی شهرستان تهران بر می گردد خاطرنشان کرد: پیگیری های قانونی باید از این ارگان دنبال شود و هر نوع تصرف در اراضی و منابع طبیعی نیز بر عهده اداره منابع طبیعی شهرستان تهران است.
وی در تبیین وظایف اداره حریم منطقه نیز اظهارداشت: اداره حریم منطقه با استناد به تبصره ذیل ماده دوم قانون نظارت بر گسترش شهر تهران، متولی کنترل و نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز در محدوده حریم و خارج از روستاهای دارای طرح هادی (حوزه داخلی استحفاظی دهیاری و بخشداری) است.

تهرام/9353//1348

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا