1000هکتار از اراضی کشاورزی ری به آبیاری تحت فشار تجهیز شد


1000هکتار از اراضی کشاورزی ری به آبیاری تحت فشار تجهیز شد

شهرری- ایرنا- رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: یکهزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان از ابتدای سال گذشته تاکنون به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شد.

محمد عباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 800 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان ری طی سال گذشته و 200 هکتار نیز از ابتدای سال 98 تاکنون به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار تجهیز شده است.
وی تصریح کرد: تجهیز یکهزار و 950 هکتار از اراضی این شهرستان نیز به سیستم های نوین آبیاری از اهداف سال جاری است و سعی می شود در این زمینه اقدامات خوبی انجام شود.
رئیس اداره جهاد کشاورزی ری اضافه کرد: در مجموع بیش از 9 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ری مجهز به سیستم های نوین آبیاری شده و با اجرای آن علاوه بر افزایش راندمان آب، افزایش عملکرد کشاورزان و جلوگیری از تبخیر آب نیز بهبود یافته است.
وی با اشاره به اینکه دولت تا سقف 85 درصد از هزینه های آبیاری تحت فشار را به صورت کمک بلاعوض به کشاورزان ارائه می دهد، افزود: کشاورزان باید توجه داشته باشند که میزان این کمک ها بستگی به مساحت و موقعیت اراضی دارد.
عباسی یادآور شد: جهاد کشاورزی برای تجهیز یک هکتار از زمین های زراعی به سامانه آبیاری قطره ای در حدود 130 میلیون ریال، به سامانه بارانی در حدود 80 میلیون ریال و تجهیز به سامانه کم فشار در حدود 58 میلیون ریال کمک بلاعوض در نظر گرفته است.
وی اضافه کرد: اراضی کشاورزی اگر از 50 هکتار بالاتر باشند، کمک های بلاعوض بیشتری دریافت می کنند.
عباسی ادامه داد: آورده کشاورزان نیز برای تجهیز هر هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری در سامانه بارانی و قطره ای در حدود 100 میلیون ریال و در سامانه کم فشار 40 میلیون ریال است.
وی با بیان اینکه استقبال کشاورزان نسبت به تجهیز سامانه های نوین کشاورزی در سال های اخیر کاهش یافته است، تصریح کرد: گرانی ادوات سامانه های نوین آبیاری، هزینه نصب و افزایش هزینه های نگهداری این سامانه ها از مهمترین علل کاهش رغبت کشاورزان است.
عباسی ابراز کرد: کشاورزان بخش فشافویه به دلیل داشتن اراضی کشاورزی وسیع نسبت به کشاورزان بخش های قلعه نو و کهریزک از رغبت بیشتری برای استفاده از سیستم های نوین آبیاری برخوردار می باشند.
به گزارش ایرنا، شهرستان ری با 11 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی، سالانه در حدود 850 هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی را تولید می کند.
3218/6003

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج