آموزش 20 هزار نیروی دموکراتیک سوریه توسط ائتلاف آمریکایی


فرمانده نیرو‌های ائتلاف به سرکردگی آمریکا از آموزش بین 10 تا 20 هزار نفر از نیرو‌های دموکراتیک سوریه در شمال شرق این کشور خبر داد.

آموزش 20 هزار نیروی دموکراتیک سوریه توسط ائتلاف آمریکاییبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، فرمانده نیرو‌های ائتلاف به سرکردگی آمریکا گفته است بین ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر از نیرو‌های دموکراتیک سوریه در شمال شرق این کشور را آموزش داده است.

«ژنرال کریستوفر گیکا» طی نشستی در پنتاگون ضمن اشاره به اینکه تاکنون بین ۱۰ تا ۲۰ هزار نیروی دموکراتیک سوریه از سوی آمریکا آموزش دیده‌اند، گفت: ما کاملا متعهد به حمایت از نیرو‌های دموکراتیک سوریه هستیم. آن‌ها نیز همکاری خود را با ما برای مقابله با گروه تروریستی داعش ادامه می‌دهند.

وی به جزئیات بیشتر اشاره نکرد و از هدف این ائتلاف آمریکایی برای آموزش ۴۰ هزار نیرو برای استقرار در شمال شرقی سوریه خبر داد.

علی‌رغم ابراز نگرانی ترکیه درباره قدرت گرفتن نیرو‌های دموکراتیک سوریه و احتمال تهدید مرز‌های این کشور، ائتلاف آمریکایی به حمایت خود از نیرو‌های دموکراتیک سوریه ادامه می‌دهد. آمریکا حتی پس از اعلام (ادعایی) خروج بخشی از نیروهایش از سوریه در ماه فوریه، با ایجاد اتاقی عملیاتی به حمایت از نیرو‌های دموکراتیک سوریه ادامه می‌دهد.

ترکیه بار‌ها نسبت به حمایت ائتلاف آمریکایی از نیرو‌های دموکراتیک سوریه انتقاد کرده است. به عقیده آنکارا این نیروها در فهرست تروریسم ترکیه قرار دارند و مرز‌های ترکیه را تهدید می‌کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی