آغاز اجرای طرح‌های حکومت‌داری خوب در ولایات مختلف افغانستان


آغاز اجرای طرح‌های حکومت‌داری خوب در ولایات مختلف افغانستان

اداره مستقل ارگان‌های محلی افغانستان در برنامه‌های جدید سال جاری به‌منظور پیشرفت‌ها و ایجاد طرح‌های کارساز در سیستم حکومتداری محلی برنامه‌هایی را تحت عنوان سمینار تبادل دانش و تجربه در 8 منطقه...

«حامد کریمی» رئیس برنامه‌های استراتژیک اداره مستقل ارگان‌های محلی افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: روش‌های حکومتداری در ولایات افغانستان از گذشته تاکنون با چالش‌های گسترده‌ای همراه بوده و در برنامه‌های جدید ارگان‌های محلی بررسی‌های گسترده‌ای برای تغییر فعالیت‌ها و رفع چالش‌ها برنامه‌هایی راه‌اندازی شده‌است.

وی تاکید کرد: در هر منطقه نیز این برنامه برگزار می‌شود و قبل آن طرح‌ها و برنامه‌ها جمع‌آوری و پس از بررسی‌های دقیق با گفت‌وگو و تحلیل بر سر چالش‌های موجود این طرح‌ها جایگزین طرح‌های ناکارآمد شده و به رفع چالش‌ها خواهد پرداخت.

وی افزود: پس از تایید و گزینش طرح‌های مختلف مطابق با چالش‌ها و مشکلات موجود در هر منطقه نیز این طرح‌ها تقدیم حکومت افغانستان می‌شود و تلاش می‌شود تا زمینه اجرائی کردن طرح‌ها فراهم شود.

کریمی ادامه داد: تلاش می‌شود تا شبکه ملی حکومت‌داری اینترنتی ایجاد شود تا با ارتباط با کشورهای دیگر از طرح‌ها و برنامه‌های آنها در افغانستان برای رفع چالش‌ها و پیشرفت در حکومت‌داری خوب استفاده شود.

از طرفی دیگر نیز عبدالقیوم رحیمی والی هرات با اجرای برنامه جدید اداره مستقل ارگان‌های محلی در سطح ادارات محلی در ولایات مختلف افغانستان گفت: این روند در رشد حکومتداری محلی تاثیر بسزایی خواهد داشت و از سوی دیگر در طول زمان قدرت و تمرکز گرائی از مرکز به ولایات و ادارات محلی انتقال پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از هرات 32 طرح شامل این برنامه شده است که در صورت عملی کردن آنها نیمی از چالش‌ها در سطح ادارات رفع خواهد شد.

رحیمی همچنین گفت: هرات نیازهای اساسی و زیادی دارد و در عرصه‌های خدمات رسانی، انرژی، کشاورزی، بازاریابی، معادن و صادرات نیازهایی وجود دارد تا به‌صورت گسترده کار صورت گیرد و چالش‌های مختلف و نیز برنامه‌های جدید جایگزین آن شوند.

«سکینه حسینی» عضو شورای ولایتی هرات اما بر این عقیده است که از آغاز حکومت وحدت ملی افغانستان تاکنون هر برنامه و کاری که صورت گرفته تنها بر روی کاغذ بوده و تاکنون برای رفع چالش‌ها و ایجاد یک برنامه جدید و بهتر در حکومت کاری صورت نگرفته است و تنها نیز به‌صورت نمایشی حکومت گام برداشته و بیشتر پروژه‌ها در افغانستان نیز اجرائی نیستند.

به گزارش فارس، اداره محلی در سطح یک ولایت نیز مسوول برنامه ریزی، ایجاد زمینه‌های مختلف در عرصه‌های مختلف و کنترل و مدیریت از وضعیت در این ولایت است.

مسوولان در هرات اما تاکید می‌کنند که، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حکومت برای رفع چالش‌ها و ایجاد پروژه‌های مختلف در ولایات نیز انتقال حق تصمیم‌گیری از مرکز به ولایات است.

از طرفی دیگر نیز مسوولان اداره ارگان‌های محلی افغانستان می‌گویند که ایجاد برنامه‌های گسترده برای طرح‌های بهتر در ولایات آغاز شده و به زودی جای طرح‌های سنتی و ناکارا طرح‌های جدید و متناسب با نیاز هر ولایت اجرائی خواهد شد.

/انتهای پیام/

آغاز اجرای طرح‌های حکومت‌داری خوب در ولایات مختلف افغانستان
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط