آزادسازی 7 هکتاری باغات منطقه سولقان


آزادسازی 7 هکتاری باغات منطقه سولقان

معاون شهرسازی و معماری منطقه ۵ گفت: حدود7 هکتار از اراضی باغات پیرامون روستای سولقان در حریم منطقه 5 آزادسازی شد.

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، شهین شفیعی، معاون شهرسازی و معماری منطقه ۵ در مورد آزادسازی هفت هکتاری حریم این منطقه اظهارداشت: تعدادی از باغداران متخلف، بدون اخذ مجوز قانونی از جهاد کشاورزی و کمیته فنی حریم، اقدام به تفکیک، دیوار کشی و احداث اتاقک در باغات حوالی روستای سولقان کرده بودند که با دقت نظر اداره حریم شهرداری منطقه و همکاری جهاد کشاورزی، با اخذ دستور قضایی تخریب شد.

معاون شهرسازی و معماری منطقه ۵ در تشریح و تفکیک مسئولیت سازمان ها در حریم منطقه گفت: مطابق قانون توزیع عادلانه آب، اگر بنایی در بستر رودخانه ساخته شود، متولی امر، اداره آب منطقه ای است و هرگونه ساخت و ساز در باغات باید، در ابتدا با مجوز کمیسیون تبصره یک اداره امور اراضی جهاد کشاورزی صورت گیرد و مسئولیت ساخت و ساز و تغییر کاربری در باغات با اداره جهاد کشاورزی است.

شفیعی افزود: متولی اصلی باغداری نیز، جهاد کشاورزی است و اداره منابع طبیعی، مسکن و شهرسازی و امور آب منطقه، در جایگاه نظارتی در کنار این ارگان ها در امر جلوگیری از ساخت وساز فعالیت می‌کنند.

وی گفت: همچنین هر ساخت و سازی در حریم راه ها با رعایت نکردن فاصله قانونی از وسط جاده، به متولی امر، اداره راه و شهرسازی شهرستان تهران بر می گردد که پی گیری های قانونی از این ارگان باید دنبال شود و در آخر هر نوع تصرف، در اراضی ومنابع طبیعی نیز بر عهده اداره منابع طبیعی شهرستان تهران است.

معاون شهرسازی و معماری منطقه ۷ افزود: اداره حریم منطقه، با استناد به تبصره ذیل ماده دوم قانون نظارت بر گسترش شهر تهران، به صورت کلی، متولی کنترل و نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز در محدوده حریم و خارج از روستا های دارای طرح هادی( حوزه داخلی استحفاظی دهیاری و بخشداری ) را دارد.

شفیعی بیان داشت: قانون تبصره ذیل ماده دوم نظارت بر گسترش شهر تهران به این مطلب اشاره دارد که شهرداری تهران مکلف است، از ساخت ابنیه و تاسیساتی که در حریم شهر تهران، بدون اخذ مجوز احداث می شود جلوگیری کرده و آن ها را تخریب کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید