رکورد ظرفیت پالایشگاهی چین جابجا شد/ افزایش تولید نفت و گاز در آوریل


رکورد ظرفیت پالایشگاهی چین جابجا شد/ افزایش تولید نفت و گاز در آوریل

ظرفیت تولید نفت و گاز و پالایش نفت خام چین در ماه گذشته میلادی افزایش یافت.

اقتصادآنلاین-منصوره محمدی؛ ظرفیت پالایشگاهی نفت خام چین در ماه آوریل با رشد قابل ملاحظه 5.1 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 12میلیون و 730 هزار بشکه در روز رسید.

به گزارش پلاتس، میزان ظرفیت پالایشگاهی چین، نسبت به ماه مارس نیز با رشد 1.5 دردصدی روبرو بوده است. ظرفیت ماه مارس 12 میلیون و 540 هزار بشکه در روز اعلام شد که این رقم به عنوان بالاترین رکورد از سپتامبر سال گذشته ثبت شد.

طی ماه ژانویه تا آوریل، مجموع ظرفیت نفت خام پالایشگاه های چین نیز با یک رشد 4.7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 207.47 میلیون تن بوده است.

در بخش بالادستی نیز تولیدات نفت خام این کشور در ماه آوریل، با یک رشد آهسته 0.6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، 15.71 میلیون تن ثبت شد.

داده های چهار ماهه نخست سال جاری نشان می دهد، خروجی نفت خام چین، با رشد 0.6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 63.06 میلیون تن و یا معادل 3 میلیون و 850هزار بشکه در روز رسیده است.

همچنین تولید گاز طبیعی چین در ماه آوریل با یک رشد 7.9 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 14.1 میلیارد مترمکعب رسید. خروجی گاز طبیعی چین طی ژانویه تا آوریل، 58.1 میلیارد مترمکعب اعلام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از یک رشد 0.9 درصدی برخوردار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص