ضمانت‌ مالی طرف خارجی در راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم- اصفهان فراهم شد


ضمانت‌ مالی طرف خارجی در راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم- اصفهان فراهم شد

تهران- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی از فراهم شدن تضامین مالی طرف خارجی در پروژه ریلی راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان و قم- اراک خبر داد.

به گزارش وزارت راه وشهرسازی، «محمد اسلامی» روز چهارشنبه با اشاره به مصوبه ابلاغی معاون اول رئیس جمهوری افزود: در این مصوبه اختیارات از شرکت راه‌آهن ایران به شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل ‌و نقل تفویض شد تا عملیات مدیریت و راهبری از سوی شرکت ساخت و توسعه با حفظ مسئولیت قانونی شرکت راه‌آهن انجام شود.
اسلامی یادآور شد که تغییرات ماهوی فقط به دلیل عدم انطباق اسنادی بوده است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به دلیل برخورداری طرح راه آهن سریع السیر تهران- قم- اصفهان و قم- اراک از یک طرف خارجی که تضامین لازم برای تامین مالی این طرح را فراهم کرده و اینکه تغییر و جابه‌جایی اسناد آن زمان بر بود، مصوبه قبلی اصلاح شد.
هیات وزیران در جلسه 18اردیبهشت، به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و تایید سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد ماده ۸۲ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تصویب کرد که دستگاه اجرایی طرح راه‌آهن «راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم-اصفهان و قم- اراک» به شماره طبقه بندی ۱۳۰۳۰۱۵۰۲۲ از شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ و نقل کشور به شرکت سهامی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تغییر ‌یابد.
اقتصام *1070* 3063

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله جنگنده‌های اسرائیل به مسجدی در غزه/ تشدید عملیات در کرانه باختری