3 افزونه و ابزار قدرتمند برای بهبود کارایی سرویس جی‌میل


3 افزونه و ابزار قدرتمند برای بهبود کارایی سرویس جی‌میل

سرویس جی‌میل گوگل در هر دو نسخه دسکتاپ و موبایل بسیار عالی عمل می‌کند اما شما می‌توانید با افزودن قابلیت‌ها و افزونه‌های جانبی دیگر، به آن رنگ‌و‌بویی تازه دهید و کارایی و جذابیتش را بهبود ببخشید. مدتی است که گوگل با رونمایی از طراحی جدید، عملا اپلیکیشن صندوق ورودی خود را از سرویس جی‌میل حذف کرده و تعدادی قابلیت قدرتمند مبتنی بر هوش مصنوعی را...

سرویس جی‌میل گوگل در هر دو نسخه دسکتاپ و موبایل بسیار عالی عمل می‌کند اما شما می‌توانید با افزودن قابلیت‌ها و افزونه‌های جانبی دیگر، به آن رنگ‌و‌بویی تازه دهید و کارایی و جذابیتش را بهبود ببخشید.

مدتی است که گوگل با رونمایی از طراحی جدید، عملا اپلیکیشن صندوق ورودی خود را از سرویس جی‌میل حذف کرده و تعدادی قابلیت قدرتمند مبتنی بر هوش مصنوعی را جایگزین آن نموده است. از جمله این موارد می‌توان به پاسخگویی هوشمند و قابلیت برنامه‌ریزی و زمانبندی ارسال ایمیل در آینده اشاره نمود. با این حال بد نیست با تعدادی افزونه آشنا شوید که می‌تواند به استفاده دلنشین‌تر از این سرویس رایگان و پرکاربرد گوگل منجر گردد. پس با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

افزونه Simplify Gmail

بعد از رونمایی از طرح نهایی جی‌میل بسیاری از کاربران از تغییرات انجام گرفته به شدت ناراضی بودند و خواستار بازگشت مجدد صندوق ورودی به این سرویس شدند ولی طبیعتا قطار پیشرفت گوگل آنقدر پرسر و صدا عبور می‌کند که به جز یک نفر هیچ کسی از درون شرکت صدای اعتراض این کاربران را نشنید! اخیرا یک افزونه فوق‌العاده جالب به نام Simplify Gmail منتشر شده است که با نصب آن بر روی مرورگر می‌توانید علاوه بر حفظ ظاهر مدرن جی‌میل بار دیگر ساختار صندوق ورودی را تجربه نمایید.

این افزونه توسط مایکل لگگت، از طراحان برجسته سابق گوگل، طراحی و به صورت رایگان برای استفاده در مرورگر کروم منتشر شده است. در ساختار اولیه آن به صورت پیش‌فرض ستون‌هایی در چپ و راست ایجاد شده و بخش‌های چت، برچسب‌ها و اپلیکیشن‌ها در کنار هم قرار داده شده است. نوار جستجوی بزرگ بالا نیز به صورت مخفی قرار گرفته تا فضای کمتری اشغال نماید و از شلوغی آن بکاهد. البته نگران نباشید تنها با یک کلیک قابل دسترسی است. مهم‌تر از همه اینکه دیگر خبری از لوگوی بزرگ گوگل نیست.

3 افزونه و ابزار قدرتمند برای بهبود کارایی سرویس جی‌میل

ضمنا باید به این نکته اشاره داشت در این تغییرات هیچ‌کدام از قابلیت‌ها و ویژگی‌های سرویس جی‌میل حذف نخواهند شد و فقط مکان قرارگیری آنها دستخوش تغییر می‌شود. این افزونه شبیه به یک پوسته عمل می‌کند و به شما اجازه می‌دهد ضمن لذت بردن از طراحی جدید گوگل همچنان صندوق ورودی را نیز داشته باشید. این افزونه رایگان را می‌توانید با کلیک بر روی این لینک دانلود نمایید.

داروین میل (Darwin Mail)

بسیاری از کاربران همچنان از دست گوگل به خاطر نابود کردن صندوق ورودی عصبانی هستند. هرچند جایگزین‌های فوق‌العاده دیگری برای صندوق ورودی یافت می‌شود ولی تنها داروین میل است که رابط کاربری صندوق ورودی و ویژگی‌های خاص آن را به طور کامل بازسازی کرده است.

تقریبا هر قابلیتی که از صندوق ورودی به یاد دارید در داروین میل یافت می‌شود به طوری که با دیدن آن قطعا حس نوستالژیک استفاده از صندوق ورودی با همان رنگ‌ها و حتی تغییر نمایش ایمیل‌های مهم را درک خواهید کرد. شما می‌توانید ایمیل‌های رسیده را در صندوق ورودی برای خواندن در آینده به حالت اسنوز قرار دهید و با تنظیم یادآور‌هایی، لیست آیتم‌های مورد نظرتان را مرتب کنید. به علاوه در اینجا قالب‌های آماده‌ای برای نوشتن و ارسال ایمیل‌ها در دسترس‌تان است. حتی حالت تاریک نیز برای بهبود خوانایی و تمرکز بر روی متن ایمیل‌ها وجود دارد.

3 افزونه و ابزار قدرتمند برای بهبود کارایی سرویس جی‌میل

بعد از ورود به داروین میل، از شما درخواست دسترسی به جی‌میل‌تان داده می‌شود ولی متاسفانه تمام ویژگی‌های جی‌میل در اختیارتان نخواهد بود. از جمله اینکه دیگر خبری از ویژگی پاسخگویی هوشمند نیست و این امکان در داروین میل کار نخواهد کرد. خبر خوب این است که برای استفاده از داروین میل نیازی به دانلود و نصب هیچ چیزی نیست. تنها کافی است به اپلیکیشن بروید و بر روی دکمه Get Free Access کلیک کنید و در عرض چند ثانیه می‌توانید از این سرویس استفاده نمایید. برای استفاده از سرویس داروین میل نیز می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید.

افزونه Drag 2.0

Sortd>

برای استفاده از آن کافی است اعضای تیم خود را عضو درگ بورد نمایید و مانند ترللو کارت‌ها را با کشیدن و رها کردن به ستون‌های مختلف منتقل نمایید. همچنین امکان اختصاص دادن یک کارت به یک عضو خاص از تیم وجود دارد. یادآور‌ها و تعیین مهلت زمانی نیز در دسترس هستند. نوشتن کامنت و دیگر ویژگی‌هایی که شما اساسا از یک بورد بهره‌وری انتظار دارید را نیز در اختیار‌تان قرار می‌دهد.

3 افزونه و ابزار قدرتمند برای بهبود کارایی سرویس جی‌میل

البته باید دقت داشته باشید این امکانات تنها در نسخه پولی آن یافت می‌شوند و نسخه رایگان فاقد بسیاری از آنها است. با این حال می‌توانید نسخه رایگان را نیز تست کنید تا با سازوکار آن بیشتر آشنا شوید. ولی طبیعتا این ابزار تنها در زمان استفاده تیمی کارایی خود را نشان خواهد داد و برای هر عضو تیم شما مجبورید ماهانه مبلغ 10 دلار بپردازید. این افزونه را برای مرورگر کروم می‌توانید از این لینک دانلود نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد