فاز اول پرداخت 70 درصد اعتبارات فروردین ماه سال جاری به موسسات دولتی دانشگاهی


فاز اول پرداخت 70 درصد اعتبارات فروردین ماه سال جاری به موسسات دولتی دانشگاهی

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران از فاز اول پرداخت 70 درصد اعتبارات فروردین ماه سال جاری به موسسات دولتی دانشگاهی به صورت علی الحساب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت ایران، «شاهرخ رامزی» به تفاهم نامه بیمه سلامت با وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: با توجه به ابلاغ سقف اعتبارات سازمان در سال ٩٧،تفاهم نامه سه جانبه میان مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، معاون درمان وزارت بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو به امضا رسید.

معاون توسعه مدیریت و منابع این سازمان ادامه داد: براساس این تفاهم نامه سقف اعتبارات دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، نحوه توزیع اعتبارات و پذیرش اسناد مشخص و از سوی وزارت بهداشت به ٦٧ دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد.


رامزی گفت: پس از این تفاهم نامه براساس سهم اعتبارات دانشگاه های علوم پزشکی که وزارت بهداشت تعیین کرده بود،موافقت نامه ای تنظیم و به ادارات کل استانی ابلاغ شد تا با دانشگاه های علوم پزشکی مبادله کنند.


وی ادامه داد: از آنجایی که منابع سازمان در تفاهم نامه مشخص شده است باید هزینه های دانشگاه های علوم پزشکی طوری مدیریت شود که از سقف اعتبارات سازمان در سال ٩٧ بیشتر نشود چرا که به استناد بند ث تبصره ٧ قانون بودجه سال ٩٧، ایجاد تعهد مازاد بر اعتبارات ممنوع است.


معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ممکن است اعتبارت دانشگاه ها از عملکرد آنها کمتر باشد که این فاصله باید از طریق مدیریت هزینه پوشش داده شود.


وی تاکید کرد:بودجه سازمان از طریق سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است و سقف اعتبارات تغییر نمی کند بنابراین سهمیه ای که برای دانشگاههای علوم پزشکی تعریف شده است ثابت خواهد ماند.


رامزی همچنین بیان کرد: اگر بودجه سازمان برنامه و بودجه و خزانه به طور کامل تخصیص یابد، می توانیم تعهداتمان را در مقابل دانشگاه های علوم پزشکی در سال ٩٧ اجرا کنیم و مطالبات سال ٩٦ از محل اسناد خزانه تامین خواهد شد.


معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران به پرداخت مطالبات ارائه دهندگان خدمات درمانی اشاره کرد و گفت: براساس توافق صورت گرفته میان دانشگاه‌ها با بیمه سلامت، 70 درصد یک دوازدهم اعتبارات ابلاغی به دانشگاه‌ها در سه ماهه اول سال جاری به موسسات دولتی دانشگاهی به صورت علی‌الحساب پرداخت خواهد شد.


وی ادامه داد: اولین مرحله پرداخت 70 درصد اعتبارات صورت گرفت. در واقع با این اقدام تعهد سازمان در قبال یک ماه از موافقت‌نامه بیمه سلامت با دانشگاه‌ها محقق شد.


معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: همچنین بیش از دو ماه از مطالبات داروخانه‌ها در سال 96 و حدود یک ماه از مطالبات موسسات خصوصی ،غیر دانشگاهی و خیریه توزیع شده که به زودی پرداخت خواهد شد

پایان پیام/55

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد