رفع معضلات در سایه عضویت در انجمن صنفی پالایشگاهی/صنایع پایین دست نگران تامین خوراک نباشند


رفع معضلات در سایه عضویت در انجمن صنفی پالایشگاهی/صنایع پایین دست نگران تامین خوراک نباشند

شرکت های خصوصی با عضویت در پایگاه مستحکمی همچون انجمن صنفی می توانند به صورت یک صدا و متحد به بررسی مشکلات و چالش های صنعت خود بپردازند و در نتیجه، پیگیری امور از طریق انجمن صنفی آسان تر خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین مدیرعامل پالایشگاه تهران با اشاره به نقش انجمن صنفی پالایشگاهی در ایجاد اتحاد میان پالایشگاه های خصوصی و زمینه همکاری دوسویه با انجمن صنفی پالایشگاهی بیان داشت: پالایشگاه های خصوصی که در حال حاضر در عضویت انجمن صنفی پالایشگاهی هستند دیگر معضلات گذشته را ندارند چرا که در این انجمن با هماهنگی های صورت پذیرفته، جلسات تخصصی با نمایندگان در مجلس شورای اسلامی و وزارت نفت برگزار می شود که در نهایت به رفع مشکلات ختم می شود.

به عقیده هنگی، زمانی که شرکت های خصوصی پایگاه مستحکمی همچون انجمن صنفی داشته باشند،

می توانند به صورت یک صدا و متحد به بررسی مشکلات و چالش های صنعت خود بپردازند و در نتیجه، پیگیری امور از طریق انجمن صنفی آسان تر خواهد بود.

وی افزود: باید حمایت دولت از بخش خصوصی بیشتر شود به ویژه مانند پالایشگاه های خصوصی که حاکمیتی نیز بوده و شش فرآورده اصلی این پالایشگاه ها از سوی دولت نرخ گذاری می شود. این در حالی است که شرکت پالایش نفت تهران همکاری بسیار مطلوبی را با صنایع پائین دست خود یعنی کارخانجات قیرسازی و روانکارها داشته و خود را ملزم به تامین خوراک برای این تولیدکنندگان می داند. در نتیجه به گفته مدیرعامل پالایشگاه تهران، باید هم با صنایع پایین دست و هم با بالادست که وزارت نفت است تعامل خوبی داشته باشیم تا در نهایت چرخ اقتصاد بچرخد.

هنگی افزود: برای رفاه حال صنایع پایین دست، هر ماه در انجمن صنفی پالایشگاهی، قیمت محصولات ویژه را ارائه کرده تا از چندگانگی قیمتی برای مشتریان مان بپرهیزیم. چرا که طبق مصوبه دولت، پالایشگاه های خصوصی باید قیمت محصولات ویژه خود را بصورت تیمی در انجمن تعیین کنند. البته باید توجه داشت که برخی محصولات در برخی پالایشگاه ها با گرید و کیفیت بالاتر تولید می شود که در نتیجه برای این تفاوت کیفیت نیز قیمت متفاوت در نظر گرفته می شود.

مدیرعامل پالایش نفت تهران همچنین به ادامه روند تامین خوراک روانکارها و قیرسازی ها از سوی این شرکت تاکید کرد و گفت: در حال حاضر 40 درصد تولید لوبکات از طریق پالایشگاه تهران تولید می شود. همچنین سه شرکت بزرگ روغن سازی مانند نفت پارس، بهران و ایرانول همجوار ما هستند، اغلب نیاز خوراک این شرکت ها نیز از سوی پالایشگاه تهران تامین می شود.

وی در خصوص تامین خوراک صنایع قیرسازی نیز گفت: ما محصول وکیوم باتوم را در بورس عرضه می کنیم و این صنایع پایین دست بر حسب نیازشان از ما در بورس خریداری می کنند و تعامل خوبی با شرکت های همجوار و پائین دستی صنایع نفتی انجام می گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!