رونق جلسات قرآنی در مساجد، ناشی از توان مدیریتی ائمه جماعات است


رونق جلسات قرآنی در مساجد، ناشی از توان مدیریتی ائمه جماعات است

میرشاه ولد بر لزوم فراهم کردن جاذبه های لازم در مساجد تاکید کرد و گفت: رونق جلسات قرآنی در مساجد، ناشی از توان مدیریتی ائمه جماعات است.

حجت الاسلام «سید محمد حسین میرشاه ولد» در گفت و گو با خبرنگار مسجد و کانون های مسجد خبرگزاری شبستان، با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم اهتمام مساجد به فعالیت های قرآنی گفت: اهمیت ماه مبارک رمضان به نزول قرآن کریم در این ماه است، بنابراین باید جامعه اسلامی به معارف کتاب وحی در این ماه بیش از دیگر ایام توجه داشته باشند.

وی بیان کرد: مسئولین مساجد باید به مواردی که موجب توجه افراد به قرآن کریم می شود، اهمیت دهند. به این معنا که جاذبه های خوبی را در مساجد فراهم کنند، این خود می تواند بستری برای توجه بیشتر مردم به قرآن کریم شود. به همین جهت بحث تلاوت و قرائت قرآن کریم مساله مهمی است که آثار و برکات معنوی، انس با کتاب آسمانی و تدبر در آیات را به همراه دارد که لازم است در مساجد برای خواهران و برادران برنامه ریزی شود.

امام جماعت مسجد جامع المهدی(عج) سعادت آباد اظهار کرد: در گام اول استفاده از قراء جاذب و اساتید بنام در زمینه اخلاق، صوت در مساجد باید مورد توجه باشد، تا به این وسیله زمینه ساز رونق حضور مردم در خانه های خدا شوند. مساله دوم موضوع درس و تفسیر قرآن کریم است که باید در این زمینه هم برنامه ریزی لازم در مساجد انجام شود، زیرا تلاوت و قرائت قرآن کریم مقدمه فهم آیات و عمل به کتاب آسمانی است. قرآن کریم کتابی است که تنها برای خواندن نازل نشده بلکه برای فهم و عمل انسانها است.

میرشاه ولد بحث تفسیر و تدبر قرآن را موضوعی دانست که باید با جدیت در مساجد دنبال شود و گفت:امسال در مسجد جامع المهدی(عج) بعد از نماز ظهر و عصر بحث تفسیر آیات سوره احزاب برگزار و عصرها نیز جزء خوانی قرآن و تفسیر جزء های قرائت شده قرآن انجام می شود که خوشبختانه با استقبال قابل توجه ای نیز این برنامه صورت می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: بنده به عنوان کسی که سالها تجربه مدیریتی در مسجد داشته ام، می گوییم که رونق جلسات قرآنی در مساجد، ناشی از توان مدیریتی امام جماعت است. درصورتی که امام مسجد مدیر توانمندی باشد، به طور قطع امنا و خادم را از افرادی انتخاب می کند، که هماهنگ با وی در برگزاری برنامه ها باشند. این انتخاب که تصمیم مهمی است،بر عهده امام جماعت است. اگر انتخاب افراد با دقت صورت گیرد، یقینا یک تعامل، همدلی و آمادگی خوب در اجرای برنامه ها شکل می گیرد.

امام جماعت مسجد جامع المهدی(عج) سعادت آباد تصریح کرد: اگر خادم و امنا در تعامل برنامه ها مشکل داشته باشند،بسیاری از مراسم های مختلف که در مسجد برگزار می شود، با مشکل مواجه می شود، بنابراین این یک برنامه کلی و جامعی است که در صورت سپردن مسئولیت های مسجد به افراد متعهد و کارآمد، موجب می شود که بهترین بستر برای جذب جوانان به برنامه های متنوع صورت گیرد و حسن و همدل و تفاهم در همه برنامه فراهم می شود.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن