مسجد به من روحیه می دهد


مسجد به من روحیه می دهد

مسجد نزدیک ایستگاه اتوبوس نبود نمی دانستم چه کار کنم روحیه ای که در آن می گیرم با هیچ جای دیگر قابل مقایسه نیست این بخشی از صحبت های محمد است.

خبرگزاری شبستان، سرویس مسجد و کانون های مساجد: ساخت مساجد به عنوان محلی برای نیایش، تجمع و تعامل مسلمانان در طول تاریخ اسلام همواره مدنظر بسیاری از بزرگان دینی و حاکمان و مسئولان کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی بوده و هست.

وجود جایگاهی برای پرداختن به مسایل اجتماعی و ارتقای ابعاد گوناگون زندگی افراد از جمله زندگی اجتماعی مسلمانان در جوامعی که این گروه در آن ها زندگی می کنند می تواند مأمنی برای افزایش سطح کیفی زندگی این افراد و حتی تمامی کسانی باشد که در این محیط ها اعم از شهرها و کشورها زندگی می کنند و در طول سالیان سال در آن ها به دنیا می آیند و می بالند و زندگی می کنند.

ضرورت پرداختن به وجود مساجد در محیط های اجتماعی گوناگون و افزایش کارکردهای آن ها برای پاسخگویی به نیازهای انسان ها در جوامع مختلف، موضوعی است که همواره در طول تاریخ اسلام بر آن تاکید شده است و در جوامع گوناگون به شکل های مختلفی به انجام رسیده است.

موضوعی که در سلسله نوشتارهای «مساجد و معابر» و «مسجدی ها» به آن پرداخته می شود نگاه کمی دقیق تر به مقوله ایجاد مساجد و نیاز کنشگران اجتماعی به وجود آن ها در اطراف محیط های زندگی افراد و نیز چگونگی نقش آفرینی این اماکن دینی در زندگی امروزی بشر است.

در ادامه به یکی از موضوعات مطرح در زمینه مساجد پرداخته می شود:

در حال صحبت با یکی از مسافرانی است که در سکوی ایستگاه اتوبوس بی آر تی منتظر آمدن اتوبوس است...

ایستگاه شلوغ است و او عرق ریزان مشغول فعالیت روی سکوی آن.

محمد هاشمی نگهبان این ایستگاه است، او می گوید "کار برخی از ما از جمله من در برخی از ایستگاه های اتوبوس بسیار فرسایشی است.

مردم چه اول صبح و چه در ساعات پایانی روز عجله دارند و می خواهند به کارهای شان برسند اما برخی مواقع پس از مواجهه با مواردی که در مورد کارت زدن و ... ما به آنها یادآوری می کنیم با ما بحث می کنند در حالی که در نظر نمی گیرند که ما هم اینجا مسئول هستیم و اگر در برابر وظایف خود کوتاهی کنیم شاید صد برابر آنچه که آن ها نمی پردازند، جریمه شویم."

به او در مورد موضوع مصاحبه می گویم و این نگهبان ایستگاه اتوبوس می گوید "تنها دلخوشی ما در این ایستگاه بودن یک مسجد در روبروی آن است که در مواقعی که اذان می گویند می توانیم به آن مراجعه کنیم و نماز بخوانیم و دست و رویی بشوییم.

چند وقت پیش هم بود که با امام جماعت آن برای یافتن یک کار مناسب تر مشاوره کردم و برای پرداخت هزینه های زندگی از او خواستم که اگر جایی را سراغ دارد معرفی کند تا برای دریافت وام قرض الحسنه به آن مراجعه کنم.

راستش را بخواهید با این شرایط کاری ما و درآمدهایی که داریم نمی توان توقع داشت که بتوانیم یک زندگی را بچرخانیم و دقیقا به همین خاطر با امام جماعت مسجد صحبت کردم و به او گفتم که حداقل برای همه جوان ها از جمله من دعا کند و اگر توانست و جایی بود معرفی کند تا برای انجام کار بهتر به آن جا مراجعه کنم."

پایان پیام/500

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...