رشد حدود 2 درصدی شاخص کل فرابورس ایران


رشد حدود 2 درصدی شاخص کل فرابورس ایران

گروه اقتصاد ــ در چهارمین روز این هفته معاملاتی یک میلیارد و 585 میلیون ورقه به ارزش بیش از 6 هزار و 486 میلیارد ریال در مجموع تمامی بازار‌ها میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد و شاخص کل نیز با نزدیک به 2 درصد افزایش در پایان معاملات در سطح 2588 واحدی قرار گرفت.

رشد حدود 2 درصدی شاخص کل فرابورس ایران

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، شاخص کل که سیر صعودی امروز خود را از همان دقایق ابتدایی معاملات آغاز کرده بود، در نهایت با ثبت رشد 48 واحدی در پله 2588 واحدی قرار گرفت. بر در رشد امروز آیفکس، اهرم مثبت و حدود 7 واحدی نماد «زاگرس» بیش از سایر نماد‌ها موثر بود و نماد‌های «کگهر»، «هرمز» و «مارون» در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

رصد معاملات سهام در دو بازار اول و دوم در روزی که گذشت بیانگر جا‌به‌جایی 724 میلیون سهم به ارزش 2 هزار و 552 میلیارد ریال در مجموع معاملات این دو بازار است که نماد «ذوب» در این میان بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد. به‌علاوه، نماد شرکت بازار دومی تولید برق ماهتاب کهنوج، «بکهنوج»، به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز شنبه 28 اردیبهشت در پایان معاملات امروز متوقف شد.

در ادامه، در بازار پایه که امروز شاهد توقف نماد معاملاتی شرکت صنایع تولیدی اشتاد ایران یعنی «تشتاد» به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز شنبه 28 اردیبهشت‌‌ماه بود، نیز 565 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 620 میلیارد ریال دست‌به‌دست شد.

همچنین شرکت سخت آژند در نماد «ثاژن» بازار پایه تابلو ج در گروه انبوه سازی، املاک و مستغلات زیر گروه املاک و مستغلات با ملک خود یا لیزینگ شده به عنوان دویست و سی و نهمین نماد معاملاتی از تاریخ 23 اردیبهشت‌ماه 98 در فهرست اوراق بهادار بازار پایه در ج شد.

از طرف دیگر، در بازار ابزار‌های نوین مالی امروز 26 میلیون ورقه به ارزش 2 هزار و 92 میلیارد ریال در قالب معاملات اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) دادوستد شد.

در نهایت، در پذیره‌نویسی شرکت بیمه زندگی باران که از امروز در در بازار سوم فرابورس آغاز شده است، بیش از 101 میلیون سهم به ارزش بیش از 50 میلیارد ریال‏ معامله شد و حقوقی‌ها بیش از 94 درصد در سمت خرید مشارکت کردند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها