تعامل با مؤسسات قرآنی جهان؛ رویکرد ویژه نمایشگاه قرآن


تعامل با مؤسسات قرآنی جهان؛ رویکرد ویژه نمایشگاه قرآن

گروه بین‌الملل ــ مدیر بخش بین‌الملل بیست و هفتمین نمایشگاه قرآن از تعامل با مؤسسات قرآنی جهان و حضور دانشجویان کشورهای مختلف در این رویداد معنوی، به عنوان مهم‌ترین ویژگی این دوره بخش بین‌الملل یاد کرد.

تعامل با مؤسسات قرآنی جهان؛ رویکرد ویژه نمایشگاه قرآن

محمود واعظی، مدیر بخش بین‌الملل بیست و هفتمین نمایشگاه قرآن در گفت‌وگو با ایکنا درباره مهمترین ویژگی این دوره از نمایشگاه اظهار کرد: در این دوره به رغم فشارهای بسیار زیاد مالی و فقدان بودجه مشخص که تاکنون هم ادامه دارد، ولی مساعدت و جلب مشارکت کشورها بیشتر اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به سوابق فرهنگی خود افزود: برای آوردن نمایندگان 5 کشور در گذشته باید ده‌ها هزار دلار و یورو هزینه می‌کردیم و در پایان نیز به آنچه می‌خواستیم نمی‌رسیدیم.

واعظی در ادامه این مطلب گفت: رویکرد این دوره از نمایشگاه در بخش بین‌الملل تغییر یافته است؛ در این مسیر به جای آن که با دولت‌ها وارد بحث شویم، با مؤسسات قرآنی جهان اسلام همچون مؤسسه یایاسان رستو از مالزی وارد بحث شدیم.

وی با اشاره به مؤسسه رستو اظهار کرد: محل کار این مؤسسه به اندازه یک نمایشگاه است؛ همچنین این مؤسسه برابر نیمی از این نمایشگاه، چاپخانه قرآن کریم دارد و تذهیب‌های بسیار زیبایی را انجام می‌دهد. این مرکز از بودجه بسیار خوبی برخوردار است و توانایی آن را دارد که به پشتیبانی دیگر ناشران و مؤسسات بپردازد.

واعظی به کشور تونس که در این نمایشگاه حضور یافته است، اشاره و بیان کرد: دانشگاه الزیتونه تونس در این نمایشگاه حاضر است که از قرن دوم تأسیس شده است و 1200 سال در جهان قدمت دارد. اولین مدرک جهان اسلام از این دانشگاه صادر شده است.

وی به حضور رئیس مؤسسات مختلف در این دوره از نمایشگاه اشاره و اظهار کرد: طی سه روز گذشته، سه جلسه سخنرانی با حضور اساتید دانشگاه‌ها برگزار کردیم که یکی از آنها امروز در دانشگاه تهران برگزار شد.

واعظی به بخش دوم رویکرد امسال نمایشگاه در بخش بین‌الملل اشاره کرد و ادامه داد: دانشجویان خارجی در قالب حضور مردمی به برگزاری غرفه پرداختند. در این راستا هیچ نهاد و سازمانی به دانشجویان کمک نکرده است.

وی همچنین از افغانستان که دو غرفه را در بخش بین‌الملل به خود اختصاص داده است، یاد و اظهار کرد: پاکستان که مهمان ویژه ما در بخش بین‌الملل است، حتی با اصرارهای ما یک غرفه بیشتر نگرفت. در کنار این غرفه‌ها، عتبات حسینیه نیز فضای 40 متری را در اختیار گرفته است.

واعظی از فعالیت خودجوش امسال در این دوره از نمایشگاه به عنوان ویژگی مهم این رویداد معنوی در سال 98 یاد کرد و گفت: 16 کشور در این دوره حضور دارند که در بخش دانشجویان، مشکلات مالی بسیاری حتی برای افطار و تهیه بلیت رفت و برگشت وجود دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق