ظریف: ایران در دسترس‌ترین و ‌‌امن‌ترین شریک باقی می‌ماند


ظریف: ایران در دسترس‌ترین و ‌‌امن‌ترین شریک باقی می‌ماند

وزیر خارجه کشورمان گفت‌وگوهایش در عشق‌آباد و دهلی‌نو را بسیار عالی توصیف کرد و گفت که جمهوری اسلامی ایران در دسترس ترین، موثرترین، با ثبات‌ترین و ‌امن‌ترین شریک باقی می‌ماند.

خبرگزاری فارس: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که از روز یکشنبه 22 اردیبهشت ماه به ترکمنستان و از آنجا به هندوستان سفر کرد، امروز (سه‌شنبه) در صفحه توئیترش با انتشار تصاویری از دیدارها و گفت‌وگوهایش با مقامات این دو کشور نوشت: «گفت‌و‌گوهای بسیار عالی در ترکمنستان و هند داشتم.»

رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: « منفعت واقعی امنیت ملی آنهایی که خود در این منطقه شکننده زندگی می‌کنند در ترویج صلح، ثبات، همکاری و پیوند است.»

وی افزود: «ایران کماکان در دسترس‌ترین، موثرترین، باثبات‌ترین و امن‌ترین شریک باقی می‌ماند.»

ظریف: ایران در دسترس‌ترین و ‌‌امن‌ترین شریک باقی می‌ماند

محمدجواد ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران یکشنبه 22 اردیبهشت ماه در رأس هیأتی سیاسی و اقتصادی به منظور رایزنی با مقامات ترکمنستان راهی عشق‌آباد شد و روز دوشنبه 23 اردیبهشت ماه با «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور و «رشید مردوف» همتای ترکمنستانی خود ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه را بررسی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در نشست مشترک هیأت‌های ایران و ترکمنستان نیز حضور یافت و عصر دیروز (دوشنبه) به منظور گفت‌وگو با مقامات هند و در راستای رایزنی‌های مستمر دو کشور راهی دهلی‌نو شد.

وی امروز (سه‌شنبه) با «سوشما سواراج» همتای هندی خود دیدار و گفت‌وگو کرد و در تشریح این گفت‌وگوها عنوان کرد که با همتای هندی خود درباره اقدامات اخیر ایران در رابطه با برجام، مباحث مربوط به انرژی، بندر چابهار و اوضاع منطقه از جمله افغانستان گفت‌وگو کرده است

ظریف افزود: ما این روزها برای شرکای نزدیک منجمله روسیه مواضع ایران را تبیین کردیم، اینجا در هند نیز این مواضع تبیین شد، در این جلسه بحث اهمیت اجرای برجام و اینکه ایران باید از منافع برجام بهره‌مند شود و اقدامات لازم در این راستا صورت بگیرد، توسط وزیر خارجه هند تأکید شد و ما هم تأکید کردیم که جمهوری اسلامی ایران در چارچوب برجام اقدامات (اخیر) را انجام داده است.

وی عنوان کرد: درباره مسائل منطقه و خطراتی که سیاست‌های افراد تندرو در داخل حکومت آمریکا و در منطقه تلاش دارند تحمیل کنند و نگرانی‌هایی که از اقدامات و خرابکاری‌های مشکوکی که در منطقه ما اتفاق می‌افتد و ما قبلا پیش بینی کرده بودیم که این گونه اقدامات را صورت خواهند داد که به تنش دامن بزنند، بحث شد.

هند: پس از پایان انتخابات پارلمانی در مورد واردات نفت از ایران تصمیم می‌گیریم
یک مقام هندی اعلام کرد دولت متبوعش پس از پایان انتخابات پارلمانی این کشور در مورد ازسرگیری واردات نفت از ایران تصمیم خواهد گرفت.

ک منبع آگاه در دولت هند به رویترز گفته است هند قصد دارد پس از پایان انتخابات پارلمانی خود، در خصوص ازسرگیری واردات نفت از ایران تصمیم‌گیری کند.

این مقام هندی که نامش فاش نشده، به رویترز گفته است: «در مورد خرید نفت از ایران، همان‌طور که وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرده، پس از پایان انتخابات تصمیم‌گیری خواهد شد و ما ملاحظات تجاری، امنیت انرژی و منافع اقتصادی خود را قبل از تصمیم‌گیری در نظر خواهیم گرفت.»

هند که در سال‌های اخیر همواره جزو بزرگترین واردکنندگان نفت از ایران بوده، اخیراً به دلیل عدم تمدید معافیت‌های نفتی آمریکا مجبور شده است واردات نفت از ایران را به حالت تعلیق در آورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم