«برق» مشکل اول گلزارهای شهدای خوسف


«برق» مشکل اول گلزارهای شهدای خوسف

مطهری فر با بیان اینکه تامین برق، مشکل اساسی مزار گلزارهای شهدای شهرستان خوسف، است، گفت: اولویت برق رسانی این گلزارها به شرکت نیروی برق استان اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «مجتبی مطهری فر»، امروز (۲۴ اردیبهشت) در کمیته ساماندهی گلزارهای شهدای شهرستان خوسف که با حضور مدیرکل بنیاد شهید استان برگزار شد، اظهار داشت: در شهرستان خوسف 42 گلزار شهید و 87 مزار وجود دارد.

ساماندهی سه گلزار شهدا در شهرستان خوسف

کارشناس امورساماندهی گلزار شهدای خراسان جنوبی از ساماندهی سه گلزار شهدا در شهرستان خوسف از محل اعتبارات سال گذشته خبر داد و گفت: امسال دو گلزار دیگر ساماندهی می شود.

مطهری افزود: در راستای ساماندهی اعتبارات هزینه شده از محل توافقنامه سال گذشته 600 میلیون ریال مصوب بوده که 461 میلیون ریال تخصیص یافته است، که تکمیل گلزار شهدای شهر خوسف از محل این اعتبارات ساماندهی شده است.

وی با بیان اینکه مشکل عمده گلزار شهدای شهر خوسف برق رسانی است، گفت: امیدواریم دستگاه های مربوطه برق این گلزار را تامین کنند.

کارشناس امورساماندهی گلزار شهدای خراسان جنوبی ساماندهی گلزارهای شهدای خوسف، دهن رود و سرچاه شور را از اقدامات صورت گرفته برشمرد و افزود: امسال ساماندهی گلزار شهدای کاریز نو و گل فریز از محل سایر منابع بنیاد شهید تزریق و در دستور کار است.

مطهری از طرح پیشنهادی ساماندهی گلزار مطهر شهدای یک تا سه مزاری خبر داد و گفت: سعی شد این مزار ها با برآورد هزینه 25 میلیون تومان ساماندهی شوند، ولی هم اکنون در راستای ساماندهی اینگونه مزارها 37میلیون تومان برآورد هزینه شده و نیازمند اعتبارات ویژه هستیم.

وی گفت: اولویت برق رسانی به پنج گلزار روستایی شهرستان، به شرکت توزیع نیروی برق اعلام شده؛ لذا شرکت مذکور درخواست اعتبار موضوع را از سازمان مدیریت و برنامه ریزی جهت تخصیص در اعتبارات منابع استانی کرده است که امیدواریم این موضوع محقق شود.

کارشناس امورساماندهی گلزار شهدای خراسان جنوبی اتمام صد در صدی گلزارهای سطح شهرستان را کاری سخت برشمرد و افزود: از طرفی درخواست های مکرر خانواده معظم شاهد به ویژه والدین آنها در راستای مسقف سازی گلزار و از سوی دیگر مشکلات اعتباری موجود کار را سخت تر کرده است.

مطهری افزود: عدم تحویل گلزارهای شهدا توسط برخی از دهیاری ها از دیگر مشکلات است که باید با مدیریت برطرف شود.

«محمد تقی ابراهیم زاده»، رئیس بنیاد شهید شهرستان خوسف هم در این جلسه با بیان اینکه تاکنون سه گلزار شهدا در شهرستان خوسف تکمیل شده است، گفت: گلزای شهدای خوسف، دهن رود و ایمان یوسفی در سرچاه شور به بهره برداری رسیده و دو گلزار کاریز نو و روستای فریز در دست اجرا است.

وی از دستگاه هایی که همراه بنیاد شهید بوده اند تشکر کرد و گفت: گلزاز شهدای شهر خوسف تحویل شهرداری شده و اقدامات اولیه دستگاه ها اداری در خصوص برق رسانی و آب رسانی به این گلزار هم انجام شده است.

«محمد شفیعی»، فرماندار خوسف هم در این جلسه با اشاره به ایثار و از خود گذشتگی شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس، گفت: توجه به شهدا را باید در عمل نشان داد و هم اکنون ما مسئولان نظام، وظیفه داریم به خانواده شهدا توجه کنیم تا این قشر به فراموشی سپرده نشود.

وی افزود: شرایط اعتباری شهرستان خوسف در میان 11 شهرستان رتبه 10 ام است ولی سعی می شود در حطیه اختیارات کمک رسان مردم شهرستان باشیم.

فرماندار خوسف در این جلسه زیر سازی المان های مزارهای شهدا در روستاهای تک مزاری را تقبل کرد و گفت: همچنین فرمانداری در خصوص تعویض پرچم، پلاک شهدا و نصب پنل خورشیدی به اندازه روشنایی مزار این روستاها کمک کننده است.

شهرستان خوسف در ساماندهی گلزارهای شهدا رتبه خوبی دارد

«افسانه زارعی»، مشاور امور ایثارران استانداری خراسان جنوبی هم با اعلام این خبر که شهرستان خوسف در میان 11 شهرستان استان، در ساماندهی گلزار شهدا از رتبه بالایی برخوردار است، گفت: تنها دلخوشی خانواد شهداء، ساماندهی قبور فرزندان شهید آنها است که نباید این مهم رها شود.

وی گفت: طبق قانون برق رسانی و آب رسانی گلزار شهداء باید به صورت رایگان انجام شود و شرکت برق استان هم باید این موضوع را رایگان انجام دهد.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس