حملات امروز پیامی به مقامات امارات و عربستان است


حملات امروز پیامی به مقامات امارات و عربستان است

البخیتی عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت توازن قوای نظامی به نفع نیرو‌های ملی مخالف تجاوز به یمن تغییر کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون العالم، عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن حملات پهپاد‌های یمنی به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را پیامی به این کشور و امارات برای بازنگری در سیاست‌های خصمانه دانست و تأکید کرد توازن قوا به نفع نیرو‌های یمنی و محور مقاومت تغییر کرده است.
محمد البخیتی در گفتگوی شبکه تلویزیونی العالم با وی درباره حمله پهپاد‌های یمنی به تأسیسات نفتی عربستان سعودی و دقت این حملات، به توان تهاجمی نیرو‌های مسلح یمن اشاره کرد و گفت: عربستان سعودی و امارات عربی متحده باید در محاسبات خود بازنگری کنند. انگیزه آن‌ها از حمله به یمن بر این اساس شکل گرفت که تصور کردند می‌توانند بدون آن که خطری متوجه آن‌ها باشد به تجاوزات خود علیه یمن و محاصره این کشور ادامه دهند، اما اکنون توازن قوای نظامی به نفع نیرو‌های ملی مخالف تجاوز به یمن تغییر کرده است. مسئولان سعودی باید به این واقعیت اذعان کنند و اگر اذعان نکنند و بخواهند به بر ادامه تجاوزات خود اصرار کنند، آتش این جنگ در عمق عربستان دامن آن‌ها را خواهد گرفت بخصوص که عربستان سعودی و امارات وابسته به نفت و بسیار آسیب پذیر هستند در نتیجه خیلی متضرر خواهند شد.

وی در ادامه درباره اذعان مقامات سعودی به هدف قرار گرفتن تأسیسات نفتی این کشور و خبر‌هایی که از توقف صادرات نفت به گوش می‌رسد و این که عربستان به صادرات نفتی خود می‌بالد و کمبود ناشی از توقف صادرات نفت دیگر کشور‌ها را جبران می‌کند، اما اکنون پمپاژ نفت آن متوقف شده است، گفت: بر کسی پوشیده نیست که نفت منع اصلی درآمد عربستان است و حیات رژیم سعودی وابسته به نفت است؛ بنابراین اصرار آن‌ها بر ادامه تجاوز به یمن و محاصره این کشور به این معناست که خسارات بیشتری متحمل خواهند شد. اکنون قدرت ارتش یمن افزایش پیدا کرده است و منبع درآمد آن‌ها را هدف گرفته است. این امر به معنای تحول گسترده‌ای است که رژیم عربستان آن را درک نمی‌کرد. ما از یک سال پیش حملات با پهپاد‌ها و موشک به عمق خاک عربستان و امارات را متوقف کردیم و مسئولان یمنی هم این مسئله را اعلام کردند به این امید که رهبران دو کشور در رفتارهایشان بازنگری کنند. ما فرصتی طولانی‌تر از حد لازم به آن‌ها دادیم تا در محاسبات خود بازنگری کنند، اما متأسفانه مسئولان سعودی با این مسئله برخوردی تمسخر آمیز داشتند، اما هنوز قبل از آن که شعله‌های این آتش در منطقه گسترش پیدا کند، فرصت بازنگری دارند.
محمد البخیتی در ادامه گفتگو با العالم در پاسخ به این سؤال که با توجه به این حملات به تأسیسات عربستان سعودی آیا پیام حملات را دریافت کرده اند یا خیر و این که چه نتایج و تحولاتی را در خصوص تجاوزات آن‌ها به یمن پیش بینی می‌کنید گفت: بدون شک پیام حملات با قدرت به آن‌ها رسیده است، زیرا عربستان سعودی باور نمی‌کرد یمنی‌ها بتوانند عمق خاک آن را تهدید کنند. حتی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در یکی از مصاحبه‌های خود گفته بود جنگ فرسایشی به نفع آنهاست، اما الان فهمیده است که چنین چیزی به نفع آن‌ها نیست. اکنون پیام برای آن‌ها ارسال شده است، اما تردید دارم مقامات عربستان سعودی و امارات از این پیام بهره بگیرند، زیرا مسئولان این کشور‌ها فاقد اخلاق و منطق هستند. خداوند در قرآن می‌فرماید «هر گاه بخواهیم جایی را ویران کنیم به خوشگذرانان آن‌ها دستور می‌دهیم و در آنجا فسق و نافرمانی می‌کنند.»

وی افزود به نظر می‌رسد افتادن حکومت عربستان سعودی و امارات به دست محمد بن سلمان و محمد بن زاید برای تحقق همین آیه شریفه است. البته آن‌ها بخصوص مردم عربستان و بقیه اعضای خاندان پادشاهی این کشور هنوز فرصت دارند تا قبل از این که بن سلمان منطقه را به آتش بکشد با او مقابله کنند.
البخیتی در ادامه درباره استفاده از این تسلیحات و پهپاد‌ها برای حمله به تأسیسات نفتی عربستان که گفته می‌شود باعث آتش سوزی در آن‌ها شده است، گفت: ما در چارچوب حق دفاع از خود از این تسلیحات استفاده می‌کنیم. بار دیگر تأکید می‌کنیم برای صلحی شرافتمندانه که ضامن حفظ عزت و سلامت و امنیت همه باشد آمادگی داریم. هنوز توپ در زمین آنهاست. ما از جایگاه مهاجم این حملات را انجام ندادیم بلکه ما در موضع دفاع از خود این کار را کردیم.
وی درباره واکنش به این حملات در روز‌های آینده گفت: عربستان سعودی خودش این جنگ را شروع کرد و هیچ راهی برای مردم یمن باقی نگذاشت تا جایی که ما اکنون چیزی برای از دست دادن نداریم. اکنون با آغاز تغییر توازن قوا و افزایش آگاهی در یمن و منطقه می‌بینیم همه در همه کشور‌های عربی و اسلامی از سیاست‌های تجاوزکارانه و خصمانه عربستان سعودی متضرر می‌شوند در نتیجه با توجه به تغییر توازن قوا به نفع نیرو‌های ملی یمن و محور مقاومت در منطقه، عربستان دیگر کار زیادی نمی‌تواند انجام دهد. طولانی‌تر شدن جنگ باعث می‌شود باج خواهی آمریکا از عربستان سعودی افزایش یابد و این کشور ناچار به پرداخت باج بیشتر شود.
محمد البخیتی در پاسخ به این سؤال که چرا مقامات عربستان به این حملات اذعان کردند، مگر قادر به سرپوش گذاشتن بر آن نیستند گفت: عربستان حملات قبلی را پنهان می‌کرد و بر آن‌ها سرپوش می‌گذاشت، اما واقعیت این است که خبر‌ها به شیوه‌ها و از راه‌های مختلف منتشر می‌شد در نتیجه آن‌ها اعتبار خود را از دست دادند به همین علت دیگر نمی‌توانند واقعیت‌ها را پنهان کنند. از این گذشته حجم حملات و شدت آن‌ها باعث شد دیگر نتوانند این حملات را مثل حملات سابق پنهان کنند. تأکید می‌کنیم حملات آینده بسیار شدیدتر است. در طول این سال‌ها فرصت‌های زیادی به سعودی‌ها دادیم و از سوی دیگر توانمندی‌های خود را افزایش دادیم و آن‌ها هم تهدیدات ما را مسخره می‌کردند، ولی اکنون پس از همه این تهدیدات بار دیگر می‌گوییم مسئولان امارات و عربستان سعودی فرصت دارند سیاست‌های خصمانه خود نه تنها علیه یمن بلکه علیه لیبی، عراق، سوریه، لبنان، قطر و... را مورد بازنگری قرار دهند.
وی درباره راهبرد آینده یمنی‌ها برای مقابله با تجاوزات سعودی‌ها گفت: راهبرد ما در درجه اول صلح است. اکنون توپ در زمین عربستان است. اگر صلح می‌خواهند ما آماده ایم و اگر جنگ می‌خواهند باز هم آماده ایم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاثیر زن زیبای ایرانی‌ ژوزه مورایس در شکست های سپاهان ! + عکس های شیدا مقصودلو !