ایران گفتگو بر پایه زور و تهدید را نمی پذیرد


تخت روانچی: بدنبال درگیری در همسایگی خود نیستیم چون هیچکس از چنین مناقشه ای در منطقه ما - جز عده معدودی در واشنگتن و برخی کشورهای منطقه - سود نخواهند برد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ؛ «مجید تخت‌روانچی» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با شبکه «سی ان ان» گفت: «ایران گفت‌وگو بر پایه زور و تهدید را نمی‌پذیرد».
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ادعای آمریکا درباره برنامه ایران برای حمله به منافع آمریکا را « اطلاعات جعلی» توصیف کرد که برخی افراد در واشنگتن و برخی کشورها در منطقه با اهداف تنگ نظرانه خود آنها را ساخته اند.
تخت روانچی در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره اعزام ناو هواپیمابر آمریکایی به منطقه خلیج فارس و ارتباط اعزام این تجهیزات با برنامه ریزی (ادعایی) ایران برای حمله به منافع آمریکا , گفت: این اطلاعات همه « اطلاعات جعلی» است که براساس اهداف تنگ نظرانه شکل گرفته است چون برخی افراد در واشنگتن و در منطقه ما, این اهداف را دنبال می کنند. این افراد هستند که چنین اتهاماتی را مطرح می کنند تا روایت های جعلی بسازند.
مجری سی ان ان پرسید: آیا ایران هیچ برنامه مستقیم یا برنامه غیرمستقیم از طریق گروههای نیابتی یا همپیمانان خود در عراق یا لبنان برای حمله به منافع یا نظامیان آمریکایی دارد؟
تخت روانچی در پاسخ گفت: ما بهترین روابط را با عراق داریم و در امور عراق مداخله نمی کنیم. عراق دولتی مستقل است که ما روابط خوبی با این کشور داریم.
مجری سی ان ان افزود: شب گذشته گزارش شده بود و سی ان ان هم آن را تائید کرد. نیویورک تایمز گزارش داده بود شورای امنیت ملی در جریان برنامه های پنتاگون برای استقرار 120 هزار نظامی آمریکایی در منطقه خلیج فارس قرار گرفته است که البته در صورت حمله ایران به منافع آمریکا در این منطقه اجرا می شود . واکنش شما به این برنامه ها چیست؟
تخت روانچی در پاسخ گفت: این ها همه جنگ روانی است. ما به دنبال ایجاد مناقشه و درگیری در همسایگی خود نیستیم چون هیچکس از چنین مناقشه ای در منطقه ما - جز عده معدودی در واشنگتن و جز برخی کشورها در منطقه - سود نخواهند برد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس