27 محکوم جرائم غیرعمد در بویین زهرا نیازمند کمک خیران هستند


27 محکوم جرائم غیرعمد در بویین زهرا نیازمند کمک خیران هستند

قزوین - ایرنا - رییس کل دادگستری استان قزوین گفت:27 محکوم مالی و جرائم غیر عمد در بویین زهرا با حدود پنجاه میلیارد ریال بدهی نیازمند کمک خیران هستند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی در جشن گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد که در شهرستان بویین زهرا برگزار شد، گفت: امیدواریم با نیت های انسان دوستانه خیران بتوانیم بدهی این زندانیان را از طریق کمک های نقدی، گذشت طلبکاران و پرداخت تسهیلات تامین کرده و موجبات آزادی آنها را فراهم کنیم.
رییس شورای مسئولان قضایی استان تاکید کرد: آسیب های اجتماعی در سطوح مختلف جامعه مشاهده می شود و امروز بسیاری از این آسیب ها خانواده زندانیان را تهدید می کند به همین خاطر باید به گونه ای عمل کنیم که زندان و حبس به عنوان آخرین مجازات باشد.
حجت الاسلام و المسلمین قدرتی تاکید کرد: ستاد مردمی دیه فرصت مناسبی برای نیت های خیرخواهانه خیران است و اگر کمک های آنها نبود قطعا نمی توانستیم سال گذشته موجبات آزادی 281 نفر را در استان فراهم نماییم.
این مسئول گفت: خیران واسطه های فیض الهی هستند و می توانند با اقدام خداپسندانه خود سنتی حسنه را در جامعه ثبت کنند.
وی افزود: مقدمات کار خیر در کشور مهیا است و همه باید کمک کنیم تا از این دست کار خیر که موجب گسترش مهر، محبت و نیکی در جامعه می شود، رواج داشته باشد.
قدرتی گفت: جشن های گلریزان که به منظور آزادی زندانیان جرائم غیر عمد برگزار می شود، فرصت مغتنمی است تا همه به نوعی از فیض و برکات این ماه مبارک بهرمند شویم.
رییس کل دادگستری استان قزوین بیان داشت: نیکوکاری، احسان، کمک و دست گیری از نیازمندان که امری فطری و غریزی در انسان است و در آیات قرآن کریم نیز به این موضوع فراوان اشاره شده است باید همراه با نیت الهی باشد تا اثرات دنیوی و اخروی به دنبال داشته باشد.
مقام ارشد قضایی استان اظهار داشت: باید به این باور برسیم که زندان همیشه جای مناسبی برای مجازات و اصلاح مجرم نیست بلکه جای کسانی است که از روی عمد مرتکب جرم شده و تکرار و تعدد جرم دارند و باید اجازه دهیم مرتکبین جرائم غیرعمد در کنار خانواده و جامعه اصلاح شوند.
6101

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل