اولین دادگاه بانک سرمایه/شیطنت اسراییل در امارات/بررسی مسئله کاغذ در مجلس و...


اولین دادگاه بانک سرمایه/شیطنت اسراییل در امارات/بررسی مسئله کاغذ در مجلس و...

واکنشهایی به تجمع در دانشگاه تهران، توصیه ای به وزیر کشور درباره انتخابات شورایاری‌های محلات، بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت یوم النکبه، اهداف سفر ظریف به هند، معافیت بندر چابهار از تحریم‌های آمریکا، محکومیت اعدام برای تمساح خلیج فارس، اولین جلسه دادگاه «محمدهادی رضوی» و 30 متهم دیگر پرونده بانک‌ سرمایه  و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در...

به گزارش ایسنا، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت به تجمع در دانشگاه تهران واکنش نشان داد و در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: کارزار فشار حداکثری ترامپ و B-Team به شدت تشنه تصاویر و اخباری چون تجمع دانشگاه تهران است. دغدغه ملی،‌ مسئولیت پذیری مدنی و وظیفه دینی و انقلابی،‌ حکم می کند به نام ایران و برای ایران،‌ امروز با رواداری در کنار یکدیگر باشیم نه مقابل هم.

در همین رابطه دبیرکل حزب اتحاد ملت در توییتر نوشت: دانشجو،‌ دانشجوست. می‌بیند،‌ نظر می‌دهد،‌ دور هم جمع می‌شوند، شعار می‌دهند،‌ اعتراض می‌کنند و بعد پراکنده می‌شوند و می‌روند. اگر دانشجویان دیگری مخالف آن‌ها باشند آنها هم در زمان یا جای دیگری می‌توانند همین کار را بکنند. حمله و درگیری کار دانشجو نیست. دانشگاه تهران جای این کارها نیست.

اولین دادگاه بانک سرمایه/شیطنت اسراییل در امارات/بررسی مسئله کاغذ در مجلس و...

سخنگوی حزب اعتمادملی با اشاره به اینکه کمیته انتخابات حزب اعتماد ملی فعال است، گفت: حزب در استان‌های مختلف کشور در حال شناسایی نامزدهای احتمالی انتخابات است.

همچنین دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در نامه‌ای به وزیر کشور خواستار این شد که هزینه برگزاری انتخابات شورایاری محلات، به بازسازی مناطق سیل‌زده اختصاص داده شود و برگزاری انتخابات شورایاری‌های محلات به وقت دیگری موکول شود.

سخنگوی وزارت کشور هم بیان اینکه مثلث توسعه ایران با مشارکت احزاب، سمن‌ها و شرکت‌های اقتصادی بخش خصوصی محقق می‌شود، گفت: راهبرد وزارت کشور تقویت احزاب، سمن‌ها و شرکت‌های اقتصادی بخش خصوصی در فضایی امن و امیدوارانه است.

اولین دادگاه بانک سرمایه/شیطنت اسراییل در امارات/بررسی مسئله کاغذ در مجلس و...

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس از ورود این کمیسیون برای بررسی علل نامشخص بودن سرنوشت ۹۳ درصد از کاغذ وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر داد و گفت که گزارش نهایی کمیته بررسی بازار کاغذ هفته آینده اعلام می‌شود.

معاون اول رئیس جمهوری هم در جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) با اشاره به تحریم‌ها و آثار آن بر بودجه کشور تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش‌هایی که طی سال‌های اخیر صورت گرفته، میزان وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی تا حد زیادی کاهش یافته و اگر زمانی بودجه دولت ۸۰ تا ۹۰ درصد به نفت وابسته بود، این وابستگی امروز به ۳۰ درصد رسیده است.

اولین دادگاه بانک سرمایه/شیطنت اسراییل در امارات/بررسی مسئله کاغذ در مجلس و...

وزیر امور خارجه کشورمان که بعد از سفر به ترکمنستان راهی دهلی نو شده است، در جمع خبرنگاران در مورد اهداف سفر خود به هند، گفت‌: همواره ایران و هند در زمینه‌های مختلف با یکدیگر مشورت و گفت‌وگو دارند و این سفر نیز در راستای این مشورت‌ها و گفت‌وگو انجام شده است.

در جریان این سفر، ظریف در دیدار با همتای هندی خود در واکنش به برخی از اقدامات مشکوک رخ داده در منطقه اظهار کرد: از قبل پیش بینی کرده بودیم که عده‌ای بخواهند با انجام برخی از اقدامات، تنش در منطقه را دامن بزنند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به‌ مناسبت یوم‌النکبه (سالگرد اشغال سرزمین فلسطین/ ۱۴ می ۱۹۴۸) بیانیه‌ای منتشر کرد. که در بخشی از آن آمده است:در یوم‌النکبه موجودیتی نامشروع به نام رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا، با اشغال سرزمین فلسطین متولد شد و با جنگ و جنایت و اشغالگری تداوم یافت و امروز به عامل اساسی ایجاد تمام بحران‌های منطقه‌ای و تهدیدکننده واقعی صلح و امنیت بین‌المللی تبدیل شده است.

سفیر فلسطین در تهران هم در نشست خبری که به مناسبت سالگرد روز نکبت با تاکید بر اینکه از یک وجب از خاک فلسطین چشم پوشی نمی‌کنند، گفت: تنها چیزی که می‌تواند جلوی اقدامات دشمن صهیونیستی را بگیرد وحدت جهان اسلام و عرب است و این که هر کسی به مسئولیت خودش عمل کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پرسشی در خصوص ادعای رویترز مبنی بر گره زدن ماندن در برجام از سوی ایران با فروش یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز، ضمن رد این خبرسازی گفت: نقطه نظرات و مطالبات بحق ایران در نامه ۱۸ اردیبهشت رئیس جمهور محترم کشورمان به سران کشورهای باقی مانده در برجام به وضوح و با صراحت بیان شده است.

اولین دادگاه بانک سرمایه/شیطنت اسراییل در امارات/بررسی مسئله کاغذ در مجلس و...

سیدکمال خرازی در دومین نشست سالانه مجمع رهبران برای صلح در پاریس با انتقاد از رویکرد آمریکا اظهار داشت: آمریکا با سوءاستفاده از شرایطی که جهانی شدن و وابستگی قدرت‌های اقتصادی دنیا به آمریکا برای آن کشور فراهم آورده است و بر خلاف مصوبات شورای امنیت، سیستم بانکی و مالی دنیا را به گروگان گرفته با اعمال تحریم‌های اولیه و ثانویه علیه کشورها شرکت‌ها و بانک‌هایی که از آن تبعیت نکنند، آن‌ها را تنبیه مالی و به قطع ارتباط تهدید می‌کند.

همچنین در دیدار رییس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان با دبیر دولت نزد وزارت اروپا و امور خارجه فرانسه تاکید شد که ایران و فرانسه مانع عدم موفقیت برجام توسط عناصر مخالف استفاده از دیپلماسی و چندجانبه‌گرایی شوند.

خرازی در مصاحبه‌ای با روزنامه فرانسوی لوموند نیز با بیان این که تصمیم برای نخریدن نفت، یک تصمیم سیاسی است،‌ خاطر نشان کرد: شرکت‌های اروپایی هنوز هم می‌توانند از ایران نفت خریداری کنند، برخی از آنان هیچ منافعی در آمریکا ندارند و لذا ترسی هم از تحریم‌ها ندارند. وی درباره این‌که آیا این خود شرکت‌ها هستند که مخالفت می‌کنند؟ گفت: چرا اروپا نیز متقابلاً هیچ فشاری روی آمریکا اعمال نمی‌کند؟ اروپا باید از منافع خودش دفاع کند.

لایحه موافقت نامه انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه نیز که پیش از این به امضای وزارت دادگستری روسیه و جمهوری اسلامی ایران رسیده بود با امضای حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

اولین دادگاه بانک سرمایه/شیطنت اسراییل در امارات/بررسی مسئله کاغذ در مجلس و...

معاون دستیار وزیر امورخارجه آمریکا در دیدار با وزیر امور خارجه افغانستان از معافیت بندر چابهار از تحریم‌های آمریکا علیه ایران خبر داد.

همچنین واشنگتن اعلام کرد که چهار شرکت چینی به دلیل همکاری با برنامه‌های نظامی ایران، تحریم‌های آمریکا را نقض کرده و دیگر نمی‌توانند کالاها و فن‌آوری آمریکایی را صادر کنند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان هم از صدور حکم اعدام برای سرکرده باند بین المللی مواد مخدر معروف به تمساح خلیج فارس خبر داد.

اولین دادگاه بانک سرمایه/شیطنت اسراییل در امارات/بررسی مسئله کاغذ در مجلس و...

دبیرکل جنبش بابلیون عراق با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از این کشور در جنگ با داعش گفت: سردار سلیمانی دوست، عزیز و فرمانده ما است.

همچنین معاون دبیر کل جنبش نجباء با اشاره به اینکه موضع رسمی دولت عراق در رابطه با تنش میان آمریکا و ایران نامعلوم است افزود: دولت عراق نباید مواضع دولت و ملت ایران در جنگ با داعش را فراموش کند. زمانی که آمریکا پشت ما را خالی کرد دولت و ملت ایران در کنار ما ایستاد.

اولین دادگاه بانک سرمایه/شیطنت اسراییل در امارات/بررسی مسئله کاغذ در مجلس و...

نماینده دادستان در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات سید هادی رضوی و ۳۰ متهم دیگر پرونده بانک سرمایه، برگزار شد . دراین جلسه نماینده دادستان گفت: متهم سید هادی رضوی از مجرای پرداخت رشوه به مدیران بانک سرمایه بدون تودیع وثیقه در حدود ۱۰۷ میلیارد تومان را در سال ۹۱ تا ۹۴ از شبکه بانکی خارج و صرف عیش و نوش، سفرهای خارجی، خودروهای لوکس و ملک کرده است. در ادامه جلسه نیز ظاهراً خیلی دوست دارند بگویند محمدهادی رضوی داماد شریعتمداری است ولی من که داماد نتانیاهو نیستم. من از دادگاه می‌خواهم فارغ از داماد فلانی پرونده من بررسی شود. پس از پایان جلسه امروز دادگاه قاضی مسعودی مقام گفت که جلسه بعدی دادگاه روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای امروز (سه شنبه) بیست وچهارم اردیبهشت ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قابل توجه خانم ها / ظلم به رحم چیست؟