سرکرده باند «تمساح خلیج فارس» به اعدام محکوم شد


سرکرده باند «تمساح خلیج فارس» به اعدام محکوم شد

بندرعباس- ایرنا- رییس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: حکم محکومیت اعدام سرکرده باند بین ‌المللی مواد مخدر به نام «ع.ز» معروف به «تمساح خلیج‌ فارس» و دیگر همدست وی به نام «م.ح» از سوی دادگاه انقلاب اسلامی بندرعباس صادر شد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری روز سه شنبه دربیان جزییات این پرونده درجمع خبرنگاران افزود: 16 نفر از متهمان دیگر این پرونده نیز در مجموع به تحمل 472 سال حبس و 23 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده‌اند و پرونده این باند در صورت تجدید نظرخواهی به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد.
وی بیان داشت: فعالیت این باند سازمان یافته مواد مخدر از 2 سال گذشته در کشورهای پاکستان و افغانستان آغاز شده و دامنه آن از مرز دریایی و خشکی استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان و سپس به استان های فارس، تهران و آذربایجان کشیده شده است.
رییس کل دادگستری استان هرمزگان ادامه داد: این باند در این 2 سال بیش از 400 تن مواد مخدر از کشورهای پاکستان و افغانستان وارد ایران کرده که با هوشیاری دستگاه‌های نظارتی و امنیتی، بسیاری از این محموله کشف و ضبط شد.
اکبری گفت: از این باند همچنین افزون بر 25 میلیارد ریال وجه نقد، 6 قبضه سلاح شکاری، 16 دستگاه خودرو حمل موادمخدر، چندین فروند شناور صیادی، بیش از 60 واحد منزل مسکونی و تعداد زیادی نیز ملک زراعی کشف شده است.
وی یادآورشد: این باند سازمان یافته با استفاده از راهکارهای پولشویی، بسیاری از وجوه درآمدی حاصل از معاملات مواد مخدر را به اراضی، املاک و مستغلات در اقصی نقاط کشور تبدیل کرده که بسیاری از این اموال شناسایی و به نفع دولت ضبط شد.
رییس شورای قضایی هرمزگان ادامه داد: سرکرده این باند بین المللی با همکاری سایر اعضای خود توانسته است یکی از بزرگترین شبکه‌ های قاچاق و توزیع مواد مخدر را در کشورهای ایران، افغانستان و پاکستان راه‌اندازی کند و خود نیز به عنوان رهبر این سازمان و شبکه پیچیده در چهره‌های مختلف و پوشش ‌های گوناگون در این کشورها فعالیت کند.
7195/6048

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...