معاون استانداری سمنان: هویت سالمندان درمحیط خانواده حفظ می شود


معاون استانداری سمنان: هویت سالمندان درمحیط خانواده حفظ می شود

سمنان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، با بیان این که نگهداری سالمندان در محیط خانه موجب بهبود وضعیت جسمی و تقویت روحیه آنها می شود، گفت: نگهداری سالمندان در محیط خانواده به حفظ هویت سالمندان کمک می کند.

حبیب الله خجسته پور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: نگهداری سالمندان در کنار فرزندان، کودکان و خانواده احساس شور و نشاط را به سالمند القا می کند، موجب حفظ هویت سالمند می شود و این مساله یکی از رویکردهای اجتماعی کشور است.
وی ابراز داشت: رسانه ها با آموزش و اطلاع رسانی به مردم نقش مهمی در ارتقای فرهنگ تکریم سالمندان در جامعه دارند و باید در این زمینه بیش از پیش تلاش کنند.
وی ادامه داد: سالمندان کوله باری از تجربه دارند و باید در عرصه های مختلف به طور خاص در محیط های اداری از تجربه های گرانمایه این افراد بهره برد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: سالمندان با اندوخته سال ها تجربه غنیمتی برای توسعه استان و کشور هستند.
وی با بیان این که برپایی خانه های امید برای بازنشستگان کشوری و لشکری و ارائه خدمات بهداشتی، حمایتی و درمانی از جمله اقدامات انجام شده برای جامعه سالمندی است، یادآور شد: بخشی از خدمات در قالب کانون های بازنشستگی به سالمندان ارائه می شود.
خجسته پور ابراز داشت: سالمندان می توانند با توجه به سقف پوشش بیمه ای از خدمات درمانی، بهداشتی و حمایتی بهره مند شوند و در صورت فراتربودن نیاز سالمندان از پوشش بیمه ای همه دستگاه های پزشکی، خدماتی و حمایتی برای ارائه خدمت به سالمندان پای کار هستند .
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان این که متولی اصلی سالمندان سازمان بهزیستی است، تصریح کرد: با توجه به جایگاهی که افراد سالمند در جامعه و خانواده دارند باید به سالمندان ارج نهاده شود و همه سازمان های خدماتی و حمایتی مرتبط با قشر سالمند در رفع نیاز سالمندان تلاش کنند.
به گزارش ایرنا، از جمعیت 700 هزار نفری استان سمنان حدود 10 درصد یعنی حدود 70 هزارنفر سالمند هستند که از این تعداد نیز حدود چهار هزار نفر از خدمات مستقیم بهزیستی بهره مندند، در این استان 6 مرکز روزانه و چهار مرکز شبانه نگهداری از سالمندان وجود دارد.
به گزارش ایرنا، با روند کاهش نرخ رشد جمعیت در کشور، جامعه ایرانی به سوی سالمندی رشد شتابنده ای پیدا کرده است، به طوری که تا چند دهه آینده، میانسالی به عنوان رده سنی غالب جامعه، جایگزین جمعیت جوان و پویای کشور خواهد شد.
7342/6103

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)