بیمه سلامت در پرداخت بدهی ها به روز است


بیمه سلامت در پرداخت بدهی ها به روز است

همدان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت همدان با بیان اینکه سیاست کلی این سازمان پرداخت به موقع مطالبات پزشکان و مراکز طرف قرارداد است گفت: بیمه سلامت در پرداخت بدهی های بخش خصوصی و داروخانه ها به روز شده است.

سعید فرجی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: سال 97 کل بدهی های سال 96 بخش خصوصی پرداخت شد و برای داروخانه ها نیز هیچ بدهی از سال 96 باقی نمانده است بنابراین در پرداخت به این مراکز به روز هستیم.
مدیرکل بیمه سلامت همدان اضافه کرد: مطالبات بیمارستان های دولتی علی الحساب تا مهر و آبان 97 و بیمارستان های غیردولتی، خصوصی، داروخانه ها تا آبان سال گذشته پرداخت شده است.
فرجی ادامه داد: داروخانه دانشگاهی تا شهریور 97 و بخشی از مطالبات مهر و آبان سال گذشته، آزمایشگاهها، تصویر برداری ها، فیزیوتراپی ها و پزشکان تا آبان سال گذشته پرداخت شد.
وی یکی از مهمترین اهداف بیمه سلامت را الکترونیکی شدن کامل سازمان دانست و گفت: اقدام لازم برای نسخه نویسی، رسیدگی و ارجاع الکترونیک در حال انجام است.
مدیرکل بیمه سلامت همدان افزود: تحقق این موضوع علاوه برسرعت بخشیدن در روند ارایه خدمات، کاهش هزینه ها و افزایش کارآیی و بهره وری، امکان استقرار راهنماهای بالینی و اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع را فراهم می کند.
فرجی اظهار داشت: بیمه سلامت به اطلاع رسانی کارآمد و ارتقای سطح کارایی آگاهی های عمومی متعهد بوده از این رو اقدام به راه اندازی سامانه رسیدگی به شکایات بیمه شدگان به شماره سراسری 1666 کرده است.
وی بیان کرد: با آغاز طرح بیمه رایگان سلامت همگانی و تحول نظام سلامت کشور هزینه های سازمان روند رو به رشد چند برابری پیدا کرده که منجر به رضایت بیمه شدگان از ارایه خدمات شد.
وی درباره کاهش هزینه ها گفت: این اداره کل به منظور افزایش کارایی و ارتقا بهره وری از ابتدای سال 97 اقدام به برگزاری نشست های متعدد با دانشگاه علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی، انجمن های تخصصی و سازمان های بیمه گر کرد تا با رفع همپوشانی و گسترش اقدام های نظارتی و کنترلی، هزینه های سال جاری را نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داد.
به گزارش ایرنا، 998 هزار و 531 تن از جمعیت یک میلیون و 738 هزار و 234 نفری استان همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که معادل 57 درصد جمعیت همدان را شامل می شود.
جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت همدان به تفکیک صندوق شامل 124 هزار و 948 کارمند، 627 هزار و 877 روستایی، 177 هزار و 801 بیمه سلامت ایرانی، هشت هزار و 988 صندوق ایرانیان و 58 هزار و 907 مورد سایر اقشار است.
7526/2087

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس